Pro prodeje je klíčové porozumět chování zákazníků a zjistit jejich preference. Proto také neustále roste poptávka po CRM systémech, které vám pomůžou rozkrýt tajemství zákaznické duše. Abychom se vyhnuli prázdným floskulím, shrnuli jsme pro vás zajímavé statistiky o CRM, které vás přesvědčí o jeho důležitosti.
Pokud CRM (tedy systém pro řízení vztahů se zákazníky) ještě nepoužíváte, neotálejte a vyzkoušejte, jaké výhody nabízí, a to i přesto, že se s novým nástrojem budete chvíli sžívat a zpočátku vám jeho pochopení možná zabere nějaký čas. Po nějaké době už jej budete používat úplně snadno a energie, kterou jste do učení se s novým CRM vložili, se vám několikanásobně vrátí v uspořeném čase, kvalitních informacích, plynulejší komunikaci, přehlednějších datech, a především spokojenějších zákaznících. 57 % společností vnímá CRM jako nejužitečnější firemní software.
A nyní už ke konkrétním číslům převzatým z WebFX:
Díky datům, která o zákaznících získáte, můžete prodeje výrazně personalizovat a cílit nabídkami na konkrétní zákazníky, u kterých víte, že o ně projevili zájem. Také zjistíte, jaký prodejní kanál na určité skupiny lidí nejvíce zabírá a můžete podle toho své prodeje uzpůsobit. Poznáte, které potenciální zákazníky má smysl přesvědčovat o prodeji, a se kterými neztrácet čas. CRM svými možnostmi také zlepšuje míru udržení stávajících zákazníků, což vede ke zvýšení zisku. Umí ale i mnoho dalšího.
Zasíláním personalizovaných a relevantních nabídek zákazníky snadněji přimějete k požadované akci.
→ Tip: Přečtěte si 7 tipů pro vylepšení vztahů se zákazníky.
65 % společností začne CRM používat během prvních pěti let podnikání. Takže se do něj vrhněte co nejdříve, ať nemarníte čas používáním neefektivních nástrojů. Vybírejte ale pečlivě. Až 22 % podniků často přechází na nové CRM, protože jejich současný systém je uživatelsky náročný na používání, neobsahuje všechny potřebné funkce a nereaguje pružně na růst společnosti a její aktuální potřeby.
→ Tip: Abyste hned na první dobrou vybrali to správné řešení, doporučujeme prostudovat naše desatero pravidel pro výběr nejlepšího CRM.
Když vše shrneme, systémy pro řízení vztahů se zákazníky – díky způsobu, jakým ukládají a zpracovávají zákaznická data – zvyšují prodeje a zlepšují vztahy se zákazníky. CRM usnadní vašim obchodníkům práci a pomůže jim navýšit produktivitu. A především díky mnoha funkcím CRM porozumíte tomu, co vaši zákazníci chtějí a budete se soustředit jen na takové prodejní aktivity, které vám s nejvyšší pravděpodobností vygenerují zisk.
Copyright © 2024 - Algotech a.s., all rights reserved
| Zpracování osobních údajů |
Všeobecné obchodní podmínky