V dávných dobách nebylo možné komunikovat se zákazníky tak jako dnes. Obchodníci proto uskutečňovali pravidelné cesty ke svým potenciálním i současným zákazníkům, aby je seznámili se svojí nabídkou.
V dávných dobách nebylo možné komunikovat se zákazníky tak jako dnes. Obchodníci proto uskutečňovali pravidelné cesty ke svým potenciálním i současným zákazníkům, aby je seznámili se svojí nabídkou.
V začátcích obchodu si vystačili s tím, že se pohybovali po obchodních stezkách, a když prodali všechno své zboží, vrátili se zpět doplnit zásoby. Teprve s příchodem průmyslové revoluce a s tím souvisejícím výrazným rozvojem obchodu výrazně stoupla potřeba detailní evidence obchodních příležitostí a plánovaní obchodních aktivit.
Obchodníci si začali vést detailní evidenci svých zákazníků, evidenci konkrétního zboží, které jejich zákazníci nakupují a obratů prodejů. Začali více plánovat pravidelné návštěvy svých zákazníků, aby měli detailní přehled o tom, co reálně dokážou v daném období prodat a po čem je poptávka a kdy kterého zákazníka musí navštívit, aby je jiný obchodník s podobným zbožím nepředběhnul.
Dnes se v podstatě v obchodu z tohoto pohledu nic nezměnilo. Obchodníci se neobejdou bez nejpřesnějších a nejaktuálnějších informacích o svých zákaznících a jejich aktuálních potřebách. Dochází ale k tomu, že díky současným technologiím a možnostem evidence těchto obchodních informací v CRM systémech je možné mít tyto informace vždy aktuální a dosti často i propojené s informaci z externích zdrojů.
Dnes např. začínají firmy v CRM systémech zákazníky i třídit podle toho, zda je koronavirová krize postihla negativně a pravděpodobně nakupovat nebudou, nebo zda se díky koronavirové krizi u další skupiny zákazníků otevřely nové obchodní příležitosti.
Při obchodech mezi firmami se dosti často provádějí různé automatické kontroly zákazníků a automatické vyhodnocování rizik jednotlivých obchodních příležitostí. Samozřejmostí je tak např. kontrola insolvenčního rejstříku a propojení CRM s ERP z pohledu kontroly pohledávek jednotlivých zákazníků a platební morálky.
Jednotná evidence obchodních příležitostí všech firemních obchodníků v jednom CRM systému má výhodu i v možnostech analýzy podobných obchodních příležitostí a možnosti využít algoritmů pro výpočty pravděpodobnosti obchodů u obdobných nových obchodních příležitostí. Firmy, které tyto metody už dnes používají, tak dokážou v CRM systému obchodní příležitosti předem analyzovat a díky získaným informacím tak zefektivnit chod celé firmy.
Obchodníci tímto způsobem získají cenná data o pravděpodobnosti podobných obchodů u obdobných zákazníků, a dokážou tak efektivně využít svůj čas na řešení více pravděpodobných obchodních příležitostí. Tím se zefektivní práce celého obchodního týmu a sníží náklady na získání nových zákazníků. Jednotná evidence obchodních příležitostí v CRM také usnadní obchodníkům kontrolu plnění obchodního plánu a ostatním úsekům firmy přinese detailní přehled o tom, co je bude v brzké době čekat z pohledu dodávek a výroby.
Potřebujete získat detailní přehled o obchodních příležitostech a kontrolu plnění obchodního plánu? Neváhejte nás kontaktovat. S naším řešením postaveném na ověřeném produktu SugarCRM Vám dokážeme pomoci ihned.
Copyright © 2024 - Algotech a.s., all rights reserved
| Zpracování osobních údajů |
Všeobecné obchodní podmínky