Vyřešte plánování cashflow ve firmě díky CRM

Vyřešte plánování cashflow ve firmě díky CRM
Články a zajímavosti

V CRM evidujeme obchody ještě před uzavřením. Sledujeme veškeré aktivity, které k uzavření obchodu vedou nebo naopak, které aktivity vedly k jeho prohře. Již od prvního kontaktu se zákazníkem pracujeme se záznamem obchodního případu. Každou další schůzkou nebo hovorem se dozvídáme přesnější informace o hodnotě obchodu a předpokládaném datu uzavření. Tyto dvě hodnoty jsou pro nás klíčové, pokud chceme sledovat obchodní předpověď.

V CRM evidujeme obchody ještě před uzavřením. Sledujeme veškeré aktivity, které k uzavření obchodu vedou nebo naopak, které aktivity vedly k jeho prohře. Již od prvního kontaktu se zákazníkem pracujeme se záznamem obchodního případu. Každou další schůzkou nebo hovorem se dozvídáme přesnější informace o hodnotě obchodu a předpokládaném datu uzavření. Tyto dvě hodnoty jsou pro nás klíčové, pokud chceme sledovat obchodní předpověď.

 

CRM, cashflow a pohled do budoucnosti

My víme, že jakmile si zákazník v jisté fázi obchodního vyjednávání vyžádá nabídku, tak je obchod spíše na spadnutí. Nastavili jsme si tedy tuto fázi obchodu jako zlomovou pro předpověď. Fáze a jejich počet se dají přilnavě nastavit ke konkrétnímu obchodnímu procesu v každé firmě, ale často se neliší v první fázi (poptávka), poslední fázi (podpis smlouvy nebo fakturace) a přelomové fázi, kdy se ještě obchod neuskutečnil, ale již s ním můžeme počítat. Reporty takových dat jsou pak graficky vyobrazeny na úvodní nástěnce v CRM. Obchodník má přehled o svých budoucích odměnách s dostatečným předstihem, stejně jako obchodní ředitel o očekávaných příchozích platbách, které z obchodních případů vychází a které mají na cashflow zásadní dopad.

 

Obrázek o stávajícím cashflow: Mapa na cestě k cíli

Obchodní ředitel stanoví kvótu celému obchodnímu týmu pro daný kvartál nebo měsíc a rozdělí ji mezi své podřízené manažery, a ti ji drobí dále až na samotné obchodníky. Jak obchodníci průběžně pracují s obchodními případy, vidí všichni nadřízení průběžný stav plnění cíle daného týmu a obchodní ředitel vidí celý obrázek. Průběžně lze tedy motivovat obchodníky nebo zjistit a odstranit překážky k dosažení cíle.

 

Cashflow od té nejrannější fáze

Nejdůležitějším grafem v CRM je zásobník obchodních příležitostí. Sledujeme v něm obchodní případy v jednotlivých fázích, jak postupně propadávají dolů, směrem k uzavření. Zásobník je třeba plnit shora. Pokud v mém týmu pro příští kvartál nevidím velký počet nově rozjednaných obchodních případů, tak se blíží nežádoucí prázdné okno ve fakturaci, které je potřeba co nejdříve vyplnit. Mějte nabito!


autor: Michael Macek


 

Rozviňte naplno potenciál vašeho IT ještě dnes
Volbou "Odeslat" beru na vědomí zásady zpracování osobních údajů.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT

Podobné články

Najdeme řešení i pro vás
KONTAKT

Kontaktujte nás

Máte zájem o vyzkoušení našich služeb nebo konzultaci? Zanechte nám na sebe kontakt, ozveme se vám do 3 hodin.
- Ozveme se vám do 3 hodin
- Non-stop podpora v češtině i angličtině
- Předběžnou nabídku máte do týdne
- Garance dostupnosti dat 99,99 %
Zavolejte nám
Nechcete čekat na odpověď?
Zavolejte nám na číslo
+420 225 006 555
Volbou "Odeslat" beru na vědomí zásady zpracování osobních údajů.