„Zkusili jste to vypnout a zapnout?“ Tahle lakonická otázka už v podstatě zlidověla jako synonymum nevalné IT podpory. Jak ale vypadá kvalitní a komplexní IT podpora, která vám rychle a efektivně pomůže? A jaké jsou nejčastější požadavky směrované na IT podporu?
Zatímco u malých firem převažuje telefonní nebo e-mailová komunikace s IT oddělením, střední a větší podniky preferují specializovaný software, který dokáže požadavky z více komunikačních kanálů agregovat, a výrazně napomáhá zvýšit efektivitu při jejich řešení. Můžeme je rozdělit na:
Pokud vaše firma přijímá větší množství požadavků, ať už od interních zaměstnanců nebo zákazníků, vyplatí se vám specializovaná servicedesková aplikace. Zpravidla nabízí přehledné rozhraní pro zadavatele i řešitele požadavků, ale zachovává i možnost zaslání požadavku e-mailem nebo využití telefonického hovoru či chat komunikace
Řešitelé mají díky servicedeskové aplikaci požadavky centrálně na jednom místě, což umožní zajistit jejich zpracování, řešení, prioritizaci a v neposlední řadě i dohled nad plněním SLA. Zadavatelé mají přehled o aktuálním stavu svého požadavku a dostávají automaticky informace o jeho vyřešení. Navíc většina těchto aplikací obsahuje moduly pro změnové řízení, znalostní databázi, katalog služeb apod.
→ Tip: Přečtěte si více o základních službách a výhodách profesionálního ServiceDesku.
Zapomenuté nebo neplatné heslo patří s přehledem mezi vůbec nejčastější problémy uživatelů. Často dojde k vypršení platnosti hesla během nepřítomnosti zaměstnance, např. během dovolené či nemoci.
U některých firem spadá pod HelpDesk i spotřební materiál tiskáren, mnoho požadavků tedy směřuje na IT s žádostmi o jeho doplnění. Pokud používáte síťové tiskárny, každý nový zaměstnanec bude HelpDesk kontaktovat s prosbou o zřízení a nastavení přístupu k těmto tiskárnám.
Běžní pracovníci obvykle nemají administrátorská oprávnění, která ke své aktualizaci vyžadují některé aplikace – typicky se jedná o produkty Adobe, ze kterých je nejrozšířenější masově používaný Acrobat Reader. Zde mohou ušetřit čas zaměstnanců i práci IT oddělení cloudové aplikace, které se se aktualizují automaticky a nevyžadují administrátorská oprávnění koncových uživatelů.
V současné době si už snad ani nedovedeme představit běžnou firemní komunikaci bez videokonferencí. Při řešení potíží s videokonferencemi hraje značnou roli jejich prioritizace, protože uživatelé chybu obvykle zaznamenají v řádu jednotek minut před zahájením virtuální schůzky.
S nástupem a rozvojem cloudových služeb stoupají i nároky na síťovou infrastrukturu. Pokud se množí stížnosti na nedostatečnou kapacitu sítě, je to určitý signál k upgradu síťových prvků nebo, v případě bezdrátových sítí, k navýšení počtu přístupových bodů a opakovačů.
Značné množství požadavků směřuje k obnovení „zmizelých“ dokumentů. Obvyklou příčinou není hardwarové selhání, ale přesun dokumentu na vzdáleném úložišti a zneplatnění absolutního odkazu na dokument.
Hardware i operační systémy koncových počítačů jsou stále spolehlivější, přesto i v současnosti zaznamenávají pracovníci IT podpory problémy s „celkovým zamrznutím“ počítače. Na vině je obvykle neúměrně dlouhý „uptime“ operačního sytému – uživatelé své počítače neradi vypínají a resetují.
Dokáže vaše IT oddělení řešit tikety uživatelů v reálném čase? Funguje vaše IT podpora nepřetržitě 24/7? Využíváte znalostních bází, aby se nejběžnější požadavky vůbec nemusely „manuálně“ odbavovat?
Pokud ne, zvažte outsouring. Ulevíte vašemu IT oddělení a ušetříte náklady za provoz. Vaši infrastrukturu a systémy dokážeme navíc díky proaktivnímu monitoringu ochránit před problémy a výpadky ještě předtím, než skutečně nastanou. Obraťte se na nás, HelpDeskové a ServiceDeskové služby rádi přizpůsobíme vašim potřebám i specifickým postupům.
Copyright © 2024 - Algotech a.s., all rights reserved
| Zpracování osobních údajů |
Všeobecné obchodní podmínky