Nedosahujete výsledků, které jste si vytyčili, většině vašeho týmu chybí chuť k práci a i ti, kteří byli dřív maximálně produktivní, začínají poslední dobou dost polevovat? Možná jim jen chybí ten správný hnací motor. Motivace zaměstnanců ve firmě je totiž klíčovým faktorem, bez kterého lze úspěchu dosáhnout jen těžko. Jak je ale motivovat, když si finanční injekce dovolit nemůžete a slova chvály na váš tým už jako motivace dávno neplatí? Zkuste to jinak. Vyzkoušejte gamifikaci.
Zjednodušeně se dá říci, že gamifikace spojuje psychologické mechanismy z her a herní prvky, které používá v neherním prostředí. Jejím cílem je zvýšit zájem zaměstnanců a funguje to skvěle. Když si totiž člověk hraje a daná činnost ho baví, vykonává ji rychleji, efektivněji a mnohem snadněji dosáhne cíle, který od něj požadujeme. Prostě taková motivace k práci hrou.
Jde o poměrně novou marketingovou techniku, která je dnes však díky své úspěšnosti hojně využívána téměř v každém mediálním odvětví. Dokáže zpříjemnit firemní kulturu, usnadnit firemní HR procesy i vybičovat zaměstnance k sebevzdělávání.
Předběhla právě gamifikace všechny ostatní druhy motivace zaměstnanců, o kterých jste dosud uvažovali? Výborně, tak se pojďte podívat na naše tipy, jak ji využít v praxi.
Zařaďte gamifikaci mezi nové prvky vaší firemní kultury. Pokud se chystáte přijímat další zaměstnance, využijte gamifikace už při jejich onboardingu. Nováčci se tak budou v novém prostředí cítit hned mnohem příjemněji a jejich obavy rychle vystřídá nadšení. A nadšení zaměstnanci jsou přesně to, co chcete a potřebujete.
Místo nudného úvodního zaškolení nabídněte novým zaměstnancům interaktivní prezentaci, hru nebo třeba kvíz, který je seznámí hravou formou s pravidly vaší společnosti, bezpečnostními předpisy i se vším dalším, co budou ke své práci potřebovat.
Každému novému zaměstnanci také připravte takzvaný progress bar. Jde o jednoduchý graf, který bude znázorňovat jeho výkonnost a dosažené pokroky.
Odměňujte zaměstnance za dosažení cílů A tou odměnou určitě nemusí být jenom peníze. Zaměstnanci, kteří splní ve stanoveném čase vytyčené cíle, mohou získat například digitální odznaky, body navíc nebo jiná ocenění, která budou jasně viditelná v osobním profilu a zvýší tak jejich prestiž v očích ostatních.
I když je osobní prestiž důležitá, stejně by zaměstnanci nakonec mohli namítnout, že za ni si nic nekoupí. Je tedy dobré stanovit i určitou hranici získaných bodů nebo odznaků, za které si každý vyslouží hmatatelnou odměnu – třeba den volna navíc nebo zajímavou slevu.
Zaveďte týmové hodnocení a pravidelně výsledky, kterých jednotlivé týmy dosáhnou, vyhodnocujte a oceňujte. Podpoříte tím zaměstnance ve vzájemné spolupráci a výrazném zlepšení jejich soft skills. Motivace formou gamifikace ale nekončí v práci.
K utužení vztahu mezi zaměstnanci se totiž skvěle hodí také různé teambuildingové akce. Naplánujte tedy jednou za čas pro svůj tým teambuildingovou aktivitu, která všechny zábavnou formou donutí vzájemně spolupracovat, a přitom umožní odhodit stranou všechny profesní zábrany. Vztahům mezi zaměstnanci, i mezi zaměstnanci a vedením, to rozhodně jenom prospěje.
Copyright © 2024 - Algotech a.s., all rights reserved
| Zpracování osobních údajů |
Všeobecné obchodní podmínky