Také vás unavuje neustálé opakování jednoduchých činností, jako je například manuální přetahování dat nebo plánování schůzek, a chtěli byste si to zjednodušit? S Power Automate to jde levou zadní a nemusíte umět ani programovat. Stačí mít jen základy algoritmického myšlení a v Power Automate vytvoříte automatizaci firemních postupů klidně za pár hodin. Proč se pustit do automatizace právě v tomto programu?
K automatizaci firemních postupů potřebujete technologii, která dokáže opakující se úlohy zautomatizovat. Vytváření těchto automatizovaných pracovních úkonů od základu totiž vyžaduje znalost kódování. A to ne každý zvládá.
Proto se nabízí řešení v podobě softwaru pro řízení obchodních procesů – aplikace Microsoft Power Automate (dříve známé jako Microsoft Flow). Tato platforma umožňuje vytvářet automatizované pracovní postupy bez velkých znalostí kódování.
Nástroj Power Automate představuje „low code“ vývojové prostředí – tvoříte tedy toky firemních procesů se znalostí naprostých základů programovacího jazyka. Podobné prostředí nabízejí i některé ERP systémy.
Automatizací firemních procesů nahradíte opakující se úkoly automatizovanými postupy. Tato automatizace, známá také jako BPA (Business Process Automation), umožňuje rychle a efektivně dokončit repetitivní úkoly a přejít na digitální procesy.
Využíváním softwaru pro řízení obchodních procesů (BPMS) tedy aplikací Power Automate si automatizaci usnadníte. Pomocí něj totiž identifikujete a navrhnete procesy, které chcete zautomatizovat, a případně je také nasdílíte s pracovním týmem nebo celou společností.
Tento nástroj vám pomůže například s:
Zaměřte se proto na existují činnosti, které zaměstnanci vykonávají mechanicky a repetitivně a navolte si v Power Automate jejich automatizaci. Jednotlivé úkoly tak zjednodušíte a zajistíte také včasnou kontrolu, schvalování i správu dokumentů.
Automatizací a optimalizací firemních procesů prostřednictvím Power Automate zvýšíte efektivitu a produktivitu práce, snížíte časovou náročnost jednotlivých úkolů a zlepšíte také spokojenost zaměstnanců i zákazníků.
Dle WorkMarket reportu totiž:
Prostřednictvím Power Automate vytvoříte vlastní toky firemních procesů. Toky můžete tvořit zcela od začátku dle vašich požadavků, použít přednastavené šablony nebo propojit jiné aplikace a využít tak tzv. konektory.
Pokud začnete sami, pak můžete vytvořit:
Pro tvorbu toků můžete využít také funkci Copilota. Využitím této umělé inteligence zefektivníte svůj pracovní postup, AI za vás totiž dokáže vytvořit složitější algoritmy. Tok pak může vypadat třeba následovně:
Použít můžete také stovky předpřipravených šablon, které si jednoduše upravíte dle svých požadavků. Mezi nimi najdete toky ve znění:
Pracovní úlohy zautomatizujete také propojením jiných aplikací (tzv. konektorů) – například Microsoft Outlook, Forms, OneDrive, Power BI a dalších (i od jiných vydavatelů než Microsoft).
→ Tip: Pro jednodušší orientaci v Power Automate zhlédněte výuková videa. Najdete je přímo v programu nebo také na oficiální stránce Microsoft.com.
Microsoft Power Automate je dostupný jako součást Microsoft 365, ale také jako samostatný program. Aplikaci pak můžete používat v online nebo desktopové verzi a je k dispozici v angličtině i češtině.
V rámci kancelářského balíčku Microsoft 365 získáte i širokou škálu i jiných aplikací (Word, Excel, PowerPoint, Teams a další), online úložiště a doplňující cloudové funkce, které vám umožňují pracovat na souborech s ostatními.
→ Tip: Podívejte se, jaké další aplikace od Microsoftu vám usnadní práci.
Microsoft 365 pro firmy umožňuje propojení široké škály aplikací a jejich spoluprací dosáhnout vynikajících výsledků s minimálním úsilím i náklady. Nemusíte investovat do vlastního pracovního prostředí na míru, v Microsoft 365 si ho přizpůsobíte dle svých potřeb.
Zjistěte, jaké nástroje Microsoft 365 by vám ulehčily práci a v případě zájmu nás kontaktujte. Rádi vám pomůžeme s implementací.
Copyright © 2024 - Algotech a.s., all rights reserved
| Zpracování osobních údajů |
Všeobecné obchodní podmínky