Trendy v CRM systémech, které byste v roce 2023 neměli minout

Trendy v CRM systémech, které byste v roce 2023 neměli minout
Články a zajímavosti

CRM systémy jsou mocným nástrojem, který pomáhá nahlédnout do myslí vašich zákazníků a odhalit jejich chování. Zároveň vám umožňují hromadnou komunikaci s velkým množstvím z nich i personalizovaný kontakt. Udržujte své zákazníky spokojené a podívejte se, jaké trendy teď v oblasti CRM rezonují.

Zapojování umělé inteligence a strojového učení

Ano, víme, že o nich píšeme často, ale v současnosti jsou zkrátka jedním z nejskloňovanějších pojmů. A to právem. CRM systémy využívající umělou inteligenci (AI) a strojové učení (ML) k automatizaci úkolů, třídění dat, vytváření přehledů a personalizované interakci se zákazníky vám ušetří spoustu práce.

AI a ML v CRM systému dokážou například:

  • vyhodnotit leady s malým potenciálem,
  • analyzovat zákaznická data a na jejich základě doporučovat vhodné produkty,
  • předvídat chování a preference zákazníků,
  • zastoupit operátory při komunikaci se zákazníky (chatbot),
  • analyzovat zpětnou vazbu zákazníků a na jejím základě určit, kde je prostor pro zlepšení,
  • odhalit anomálie v zákaznickém chování, které můžou značit například pokus o podvod
  • a mnoho dalšího.

Obecně usnadní práci lidským operátorům a zákazníkům zpříjemní nakupování i kontakt se značkou. To vede k zvýšení spokojenosti a loajality zákazníků, a tím pádem i k navýšení vašich příjmů.

 

Jednotný pohled na zákazníka pomocí omnichannel CRM

Trendem je také sjednocování. Pomocí omnichannel CRM strategie můžou podniky vytvářet konzistentní zákaznické prostředí napříč všemi kanály od e-mailů přes sociální sítě, SMS zprávy, chatovací aplikace, weby, telefonické hovory až po osobní integrace.

Díky omnichannel CRM můžete spravovat všechna zákaznická data na jednom místě, bez ohledu na to, z jakého kanálu pocházejí. Je proto snadné vytvořit kompletní přehled o tom, v jaké fázi nákupního procesu se zákazník nachází a poskytnout mu relevantní personalizované služby.

Klíčovou výhodou využívání omnichannel CRM je tedy vytvoření jednotného pohledu na každého zákazníka pomocí kombinace dat z různých kanálů. Ale zároveň i možnost automatizovat kampaně napříč kanály a zaměřit se na ty z nich, které jsou pro jednotlivé zákazníky nejpodstatnější.

 

Mobilní CRM k řízení vztahu se zákazníky na cestách

V souvislosti s narůstající pracovní flexibilitou a prací z domova je trendem nakupování nástrojů, které jdou použít kdykoliv a odkudkoliv. Jedním z nich je i mobilní CRM. To umožňuje zaměstnancům přistupovat k datům zákazníků, řídit prodejní a marketingové aktivity a komunikovat s klienty, aniž by byli v kanceláři.

→ Tip: Pokud CRM systém ještě nemáte, podívejte se na 10 pravidel pro výběr toho správného.

 

Social CRM pro propojení se sociálními sítěmi

Sociální sítě jsou asi stejným trendem, jako je umělá inteligence. Uživatelé, a tedy vaši potenciální zákazníci, na nich totiž tráví stále více času a využívají je ke komunikaci se značkami i k samotnému nákupu.

Proto vás asi nepřekvapí, že social CRM strategie spočívá ve využívání sociálních sítí ke zlepšení vztahu se zákazníky. A to pomocí technologií webu 2.0 a služeb sociálních sítí. Social CRM umožňuje komunikaci se zákazníky na osobnější úrovni v jejich oblíbeném uživatelském prostředí, což vede k lepší zákaznické zkušenosti. V CRM systému pak můžete sledovat efektivitu kampaní na sociálních sítích, zjišťovat, jak na ně uživatelé reagují a analyzovat jejich chování.

 

Bezpečnost dat v CRM systémech

Se shromažďováním velkého množství zákaznických dat se pojí i riziko jejich úniku. Proto je pro podniky stále důležitější, aby zajistili bezpečnost nejen svých interních, ale i zákaznických dat. S GDPR i novou cookies lištou se už většina firem sžila a dodržuje předepsaná nařízení. Kybernetické hrozby se ale velmi rychle vyvíjí a s nimi je potřeba i měnit zabezpečení dat. To se může týkat například implementace silnějších šifrovacích a ověřovacích protokolů.

→ Tip: Přečtěte si více o bezpečnosti CRM systémů.

 

Pokud hledáte flexibilní CRM systém, který se přizpůsobí přesně vašim potřebám a zvládne držet krok s aktuálními trendy, podívejte se na výhody SugarCRM. V Algotechu vám rádi zajistíme jeho implementaci i nastavení přesně na míru vaší společnosti. 

 

Rozviňte naplno potenciál vašeho IT ještě dnes
Volbou "Odeslat" beru na vědomí zásady zpracování osobních údajů.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT

Podobné články

Najdeme řešení i pro vás
KONTAKT

Kontaktujte nás

Máte zájem o vyzkoušení našich služeb nebo konzultaci? Zanechte nám na sebe kontakt, ozveme se vám do 3 hodin.
- Ozveme se vám do 3 hodin
- Non-stop podpora v češtině i angličtině
- Předběžnou nabídku máte do týdne
- Garance dostupnosti dat 99,99 %
Zavolejte nám
Nechcete čekat na odpověď?
Zavolejte nám na číslo
+420 225 006 555
Volbou "Odeslat" beru na vědomí zásady zpracování osobních údajů.