Algotech jde vpřed správným směrem

Algotech jde vpřed správným směrem

Digitální revoluce proběhla. Po analogovém světě jsme ještě ani nestihli zamáčknout slzu a již tu máme další průmyslovou revoluci – čtvrtou v pořadí.

Když chcete něco dokázat nebo někomu pomoci, tak se musíte neustále rozvíjet podle trendů anebo být ten, kdo trendy vytváří. Pokud neděláte ani jedno, tak jste ne na druhé koleji, ale jste odstaveni někde vzadu na nádraží. Celý tento vývoj vyžaduje po lidech obrovské nasazení a chuť se učit nové věci pořád dokola. Pro vnější svět možná technologie život usnadňují, ale pro nás z oboru to je neustále něco nového a ne vždy jednoduššího. Na druhou stranu, kdyby nás to nebavilo, tak bychom to nedělali a i když se občas vztekáme, tak by to většina z nás za nic jiného nevyměnila.

Viditelné změny v životě

Digitální revoluce změnila náš život velmi rychle a velmi zásadně skoro ve všech oblastech. Dnes už si bez chytrého telefonu nedokážeme představit ani minutu. Je na trhu teprve 10 let a už nám „dokonale“ spojil pracovní a osobní život a proměnil sociální a rodinné vazby. Z továrny nedostaneme ani šroubek, když nejdou počítače, digitalizace probíhá ve zdravotnictví, kultuře, umění, vzdělávání, gastronomii, cestování, sportu, hudbě, médiích, bydlení a dalších oblastech života. Já očekávám, že se tento vývoj z uživatelského pohledu trochu přibrzdí. Nemyslím si, že zvládneme více nástrojů pro chat, video nebo hlasový přenos. Již dnes jich jsou desítky a v této oblasti musí dojít ke konsolidaci nebo vznikne komunikační Babylon. Na druhou stranu se dá očekávat nástup virtuální reality, ať už to znamená cokoli. Očekávám, že ve virtuální realitě si budeme moci pořídit nové auto, oblečení, různé typy zábavy a další, co si jen těžko v běžné praxi umíme dnes představit. A bohužel si myslím, že všechny tyto nástroje a „hračky“ postupně začnou zvedat poptávku v psychologických poradnách. Nesmíme totiž zapomínat naše chytrá zařízení a počítače vypínat. Každý den si najít aspoň pár minut a pobýt v přírodě – sednout si nebo lehnout v parku na trávu, jít se projít do lesa, trávit čas na zahradě a jen tak být a dívat se na obyčejný analogový svět.

Nároky na technologie

Vše uvedené přináší nároky na vyšší dostupnost, vyšší bezpečnost, zdvojování nebo ztrojování systémů, na schopnost softwarů a hardwarů navzájem spolupracovat, konektivitu a další technologické oblasti. Mooreův zákon z roku 1965 stále platí a zdá se, že technologie budou uživatelské nároky stíhat. A když ne, tak se jejich uvádění na trh zpomalí. Více o Mooreově zákoně najdete zde: https://cs.wikipedia.org/wiki/Mooreův_zákon

Trendy u výrobců a obecně

Výrobcům, se kterými spolupracujeme, se daří na nové směry reagovat. Společnost Avaya inovuje celé portfolio jak v oblasti kontaktních center, tak v oblasti firemní komunikace. Její nová řešení odráží potřeby všech uživatelů a současné trendy v této oblasti. Oracle neustále zlepšuje JD Edwards, jejich road mapa je vytvořena ještě na dlouhé roky dopředu. Další výrobci jako např. HP stále přinášejí inovace hlavně v oblasti výpočetního výkonu a možností rychlejšího ukládání a čtení dat. Obecně se razantně snižuje prodej serverů a infrastruktury. Tyto technologie se již takřka výhradně spotřebovávají z cloudu ať z privátních, či veřejných.

Soukromí a GDPR

Vše, o čem jsem se prozatím zmínil, také přináší ztrátu soukromí. Na mazání nevyžádané pošty jsme si už zvykli a nabídky nás obtěžují stejně jako moucha, která občas přilétne. Obchodníci vědí už dříve než my sami, co si jdeme koupit, na úřadech jsou o nás také pečlivě informováni. Osobně nevím, jak se tomu bránit. Lze to v dnešní době? Jediná účinná rada je, chovat se v digitálním prostoru tak, aby nás za to nemohl nikdo zavřít anebo třeba zostudit. Alespoň takto to mám já. Vím, že mnoho lidí je výrazně citlivějších a v mnoha ohledech jim rozumím. Evropská unie si pro ochranu svých občanů vymyslela nové směrnice, které se obecně říká GDPR (General Data Protection Regulation). Toto nařízení se dotkne všech oblastí podnikání: bankovnictví, pojišťovnictví, retailového trhu a internetových obchodů, výroby a služeb. Zpracovatelé a správci osobních údajů musí zavést nové procesy a technologie. Komplikuje jim to život, ale nezbývá nic jiného než se přizpůbit. Více informací o GDPR.

A Algotech ?

Algotechu se daří rozvíjet se v souladu s trendy a tyto znalosti a poznatky přinášet svým zákazníkům. Naším cílem je, aby pomoc, kterou jim poskytujeme, měla dlouhodobé pozitivní dopady pro obě strany.

Algotech neustále inovuje svoje vlastní datové centrum, investuje do rozvoje kontaktního centra AlgoCC směrem k digitálnímu světu, připravuje nové SW řešení pro pokrytí vybraných výzev Průmyslu 4.0 s pracovním názvem ACDC a v neposlední řadě všichni neustále studují nové věci tak, abychom je mohli uplatnit v naší praxi.

Děkuji všem za to, že dělají, co dělají a že Algotech je na vývoj ve světě technologií vždy připraven.

František Zeman
Generální ředitel

 

14.05.2017
[ zpět ]
volejte nonstop +420 225 006 555

Copyright © 2017 - Algotech a.s. - all rights reserved - Tvorba www stránek