Častokrát se mi stalo, že jsme přišli ke klientovi a ten měl úhledně a detailně zpracované zadání pro podnikový systém, který si u nás chtěl pořídit. Pak je velmi snadné sklouznout k tomu mu to odkývat a udělat to přesně tak, jak chce.
Častokrát se mi stalo, že jsme přišli ke klientovi a ten měl úhledně a detailně zpracované zadání pro podnikový systém, který si u nás chtěl pořídit. Pak je velmi snadné sklouznout k tomu mu to odkývat a udělat to přesně tak, jak chce. Navíc je to méně práce, protože zadání je již přeci hotové. Když k tomu ještě připojím heslo „náš zákazník, náš pán” a na závěr potenciál získat si klienta na svou stranu tím, že jej poslechnu a za zadání navíc pochválím, tak přece nemohu nic ztratit, ale jen získat. Je to ale skutečně správně?
Po čase jsme s kolegy zjistili, že když zákazníkovi dodáme přesně to, co nám zadal, tak není spokojený a vina jde samozřejmě za námi.
Člověk se zkrátka musí přemoct, jak Američané říkají „ujít extra míli” a dát si tu práci zanalyzovat potřeby klienta a podle vlastních zkušeností z dalších projektů sestavit zadání podnikového řešení na míru. Pokud je zadání kvalitní, tak klientovi bude dávat smysl a nebude třeba jej přemlouvat, aby si nechal poradit. Koneckonců, není to jen práce, kterou dodáváme, je to i know-how.
Autor: Michael Macek
Copyright © 2024 - Algotech a.s., all rights reserved
| Zpracování osobních údajů |
Všeobecné obchodní podmínky