Co je to CRM a k čemu slouží

Co je to CRM a k čemu slouží
Články a zajímavosti

21. století je v plném proudu a ať už chceme nebo ne, svět IT se stal nedílnou součástí našich životů. Informační technologie nás obklopují na každém kroku, i když o tom často ani nevíme. Většinou v práci, ale i v domácím prostředí se setkáváme s různými zkratkami počítačových systémů, které nám pomáhají nebo rovnou dělají věci za nás. Jedním z takových systémů je i tzv. CRMko. Pojďme si tedy říci, co je systém CRM a k čemu nám slouží.

21. století je v plném proudu a ať už chceme nebo ne, svět IT se stal nedílnou součástí našich životů. Informační technologie nás obklopují na každém kroku, i když o tom často ani nevíme. Většinou v práci, ale i v domácím prostředí se setkáváme s různými zkratkami počítačových systémů, které nám pomáhají nebo rovnou dělají věci za nás. Jedním z takových systémů je i tzv. CRMko. Pojďme si tedy říci, co je systém CRM a k čemu nám slouží.

CRM systém je zkratka z anglického překladu Customer relation management, což se dá do češtiny volně přeložit jako systém pro řízení vztahu se zákazníky. Co si pod tím vlastně představit? Určitě nečekejme robota jako C3PO z filmů Star Wars, který bude navštěvovat stávající či nové zákazníky a bude s nimi uzavírat smlouvy a poslouchat jejich stížnosti. Tuto záležitost naštěstí stále řeší lidé, nicméně CRM jim v tomto všem a v mnoha dalších věcech může pomoci, a dokonce tím i ulehčit jejich práci.

CRM si můžeme tedy představit jako program, který lze spustit na počítači, a někdy i jako aplikaci na mobilních zařízeních. Tento program je v základu určen ke sběru informací o zákaznících a tato data dále využívá pro plánování dalších aktivit ve vztahu se zákazníkem. A je toho mnohem více. Díky veškerým datům, která o zákazníkovi seženeme (a že jich není v dnešní době málo) můžeme využít jeden systém pro obchod, marketing, péči o stávající zákazníky, získání nových zákazníků, můžeme dělat přehledy, výhledy a reporty, posílat nabídky, smlouvy a faktury rovnou zákazníkům atd. atd.   Díky potřebám společností a vývoji v průběhu let mohl tedy z malého semínka vyrůst i pořádný strom.

Základ je víceméně stejný pro všechna CRM, jaký je mezi nimi tedy rozdíl? Které je nejlepší ze všech? Proč bych si měl vybrat řešení od té firmy, a ne od jiné? Abychom si na tyto otázky mohli odpovědět, musíme se v prvé řadě zamyslet nad tím, co vlastně očekáváme, že má tento systém všechno umět a v čem nám může být nápomocen. Na trhu je CRM nepřeberné množství, jenom v ČR jich máme přes 80. Jsou zde ovšem velké rozdíly ve funkcích, cenách, licenční politice, jazykové podpoře, možnostech úpravy na míru, integrace na další systémy, které již v současnosti využíváme atd. 

Každý z těchto systémů má určitou cílovou skupinu. Některé cílí na živnostníky a menší firmy, kterým nevadí, že trochu změní své procesy a návyky. Další zase mají více možností i pro střední a větší firmy a některé jsou zaměřeny na velké firmy a korporace, které chtějí, aby se systém co nejvíce přizpůsobil jejich procesům a byl propojen s jejich infrastrukturou. Podle možností daného CRM se samozřejmě odvíjí i jeho cena. Můžeme tedy nalézt základní CRM za pár stovek měsíčně, ale i řešení za několik desítek milionů, které nejprve musí někdo implementovat a poté se o něj musíte pravidelně starat a sypat do jeho rozvoje další prostředky.

Závěrem bych chtěl říci, že v moderní době se CRM stává nezbytností pro většinu podniků a pomáhá hlavně ulevit od větší a větší administrativy, která je pro lidi vždy jen odpoutání pozornosti od opravdu důležitých věcí.

Alan

Rozviňte naplno potenciál vašeho IT ještě dnes
Volbou "Odeslat" beru na vědomí zásady zpracování osobních údajů.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT

Podobné články

Najdeme řešení i pro vás
KONTAKT

Kontaktujte nás

Máte zájem o vyzkoušení našich služeb nebo konzultaci? Zanechte nám na sebe kontakt, ozveme se vám do 3 hodin.
- Ozveme se vám do 3 hodin
- Non-stop podpora v češtině i angličtině
- Předběžnou nabídku máte do týdne
- Garance dostupnosti dat 99,99 %
Zavolejte nám
Nechcete čekat na odpověď?
Zavolejte nám na číslo
+420 225 006 555
Volbou "Odeslat" beru na vědomí zásady zpracování osobních údajů.