Nejčastější otázky a odpovědi ke školení zaměstnanců v GDPR

Nejčastější otázky a odpovědi ke školení zaměstnanců v GDPR
Články a zajímavosti

Ochrana osobních údajů je v dnešní technologické době stále tématem číslo jedna. Jelikož se Obecné nařízení, které tuto problematiku upravuje, dotýká celosvětově všech firem, je nutné připravit pro své zaměstnance školení, které je bude informovat o právech a povinnostech, které z toho plynou. Jak často byste ale měli takové školení pořádat a jakou formou ho vést? I na tyto otázky Vám dá odpověď dnešní článek.

Ochrana osobních údajů je v dnešní technologické době stále tématem číslo jedna. Jelikož se Obecné nařízení, které tuto problematiku upravuje, dotýká celosvětově všech firem, je nutné připravit pro své zaměstnance školení, které je bude informovat o právech a povinnostech, které z toho plynou. Jak často byste ale měli takové školení pořádat a jakou formou ho vést? I na tyto otázky Vám dá odpověď dnešní článek.

 

Kdy a jak často školení realizovat?

Školení zaměstnanců je nedílnou součástí implementace GDPR. Své zaměstnance informujete o způsobu zpracování osobních údajů, legislativních změnách a seznamujete je se související dokumentací. Otázkou ale zůstává, kdy a jak často jim tyto informace servírovat.

 

GDPR školení může být součástí nástupní procedury, nebo může mít formu pravidelného proškolování. Pokud se rozhodnete proškolit své zaměstnance hned při nástupu do firmy, předáte jim všechny aktuální informace k problematice GDPR. Takové už se ale nemusí dostat k pracovníkům, kteří již mezi nováčky nepatří. Ve druhém případě zase riskujete, že opomenete nováčky firmy, jejichž termín nástupu může vycházet až na dobu po proškolení.

 

Řešení? Kombinujte obě ze zmíněných variant. Postarejte se o to, aby školením prošli všichni zaměstnanci, kteří přicházejí s osobní údaji do styku, hned po svém nástupu. Zároveň pořádejte pravidelná proškolování, v rámci kterých informujte o legislativních změnách a zvyšujte u zaměstnanců povědomí o ochraně údajů.

 

Jakou formou školení vést?

Jen stěží přesvědčíte své zaměstnance k tomu, aby si přečetli celé Obecné nařízení o ochraně osobních údajů. Mnohem lepší formou vzdělávání zaměstnanců je firemní školení nebo e-learningový kurz. Ve finále je jedno, jakou z forem zvolíte – mnohem důležitější je totiž informace skutečně předat. V opačném případě byste svou firmu vystavili riziku pokut. Podívejte se na ty největší průšvihy v historii GDPR.

 

Kdy zvolit školení?

Tato variant je vhodná pro podniky, které chtějí pro své zaměstnance především školení šité na míru. Výhodou firemním školení je přímá interakce se školitelem, která umožňuje o GDPR diskutovat, pokládat dotazy a podívat se na celou problematiku více do hloubky mimo standardní osnovu. Možnost firemního školení ocení i podniky, které se pohybují v odvětví se specifickými podmínkami.

 

Kdy zvolit e-learningový kurz?

Mnohdy se jedná o rychlou a levnou variantu, jak své zaměstnance proškolit bez nutnosti fyzické přítomnosti. Takovou možnost tedy oceníte v případě, kdy spolupracujete s externisty, kteří rovněž zpracovávají osobní údaje subjektů. Kurz můžete absolvovat z pohodlí své kanceláře nebo domova.

 

Znají Vaši zaměstnanci všechny odpovědi?

Ví Vaši zaměstnanci:

  1. Kdo je správce a kdo zpracovatel?
  2. Jaká práva musí dodržovat?
  3. Jak citlivé údaje evidovat?
  4. Co si pohlídat u smluv?
  5. Jak zajistit bezpečnost dat?

 

Pokud jste si na některou z těchto otázek odpověděli ne, je nejvyšší čas zorganizovat pro své zaměstnance školení. V Algotechu Vám rádi pomůžeme a připravíme pro Vás seminář, který respektuje specifika Vaší firmy i konkrétních oddělení.

 

Koukněte i na naše další články, které shrnují to nejdůležitější z oblasti GDPR:

Rozviňte naplno potenciál vašeho IT ještě dnes
Volbou "Odeslat" beru na vědomí zásady zpracování osobních údajů.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT

Podobné články

Najdeme řešení i pro vás
KONTAKT

Kontaktujte nás

Máte zájem o vyzkoušení našich služeb nebo konzultaci? Zanechte nám na sebe kontakt, ozveme se vám do 3 hodin.
- Ozveme se vám do 3 hodin
- Non-stop podpora v češtině i angličtině
- Předběžnou nabídku máte do týdne
- Garance dostupnosti dat 99,99 %
Zavolejte nám
Nechcete čekat na odpověď?
Zavolejte nám na číslo
+420 225 006 555
Volbou "Odeslat" beru na vědomí zásady zpracování osobních údajů.