7 důvodů, proč používat umělou inteligenci v call centrech

7 důvodů, proč používat umělou inteligenci v call centrech
Články a zajímavosti

Umělá inteligence ovlivnila telekomunikační průmysl v mnoha směrech. Její zavedení přináší benefity pro zákazníky a má přidanou hodnotu i pro společnosti. Dnes se proto společně podíváme na 7 pádných argumentů, proč byste měli AI implementovat do svého call centra i vy.

Jak se chová AI (artificial intelligence) v telekomunikacích?

Laicky řečeno se jedná o stroje a systémy, které napodobují lidské chování. Na základě vnímání svého okolí a sbírání dat se AI snaží své jednání a schopnosti ještě více zdokonalit.

A jaké tedy budou hlavní benefity vašeho call centra, které postavíte na AI?

 

1. Zkrátíte čekací dobu na spojení s operátorem

Prakticky vzato totiž nebude žádná – telefonní asistenti s umělou inteligencí zvednou hovor volajícího okamžitě. Otravná hudba, kterou byli vaši zákazníci nuceni doposud poslouchat, je tak naštěstí minulostí.

V případě vytížené linky mohou voice boti zjistit důvod hovoru a ověřit si kontaktní údaje. Tyto informace předají operátorům, kteří následně kontaktují volajícímu zpět. Tento proces usnadní operátorům práci a zrychlí celý proces vyřízení požadavku.

Tip: Přečtěte si o cestě od prvního telefonu až k Voice botovi

 

2. Požadavky volajících odbavíte daleko rychleji

Doba odezvy a čas strávený se zákazníkem hrají při interakci klíčovou roli. Společně totiž ovlivňují spokojenost zákazníka.

Díky umělé inteligenci vás nezastaví nemoci, období dovolených ani nečekaná výpověď. Vždy se totiž budete moci spolehnout na chat bota či voice bota. Ti získávají od zákazníků důležité informace, kladou otázky a zpracovávají rutinní dotazy. Navíc se v průběhu času interakce se zákazníkem vylepšují, protože se neustále učí.

 

3. Umělá inteligence tu bude pro vaše zákazníky nepřetržitě

Non-stop dostupnost. To je, oč tu běží. K čemu taky bude zákazníkům vaše podpora, když jim nebude schopna pomoci v čase, kdy řeší nějaký problém? Asistenti s umělou inteligencí zkrátka nikdy nespí, a tak vašim zákazníkům pomohou vždy bez ohledu na denní dobu.

Tip: Komunikační centrum může mít mnoho podob. My jsme pro vás v e-booku popsali takový způsob péče o zákazníky, který stojí mezi vaší prosperitou a skvělou zákaznickou zkušeností.

 

4. Budete dopředu vědět, s kým máte tu čest

 

Sice by bylo fajn napsat si schopnost rozeznat náladu zákazníka už do výběrového řízení na pozici operátora, ale asi by se vám moc zájemců neozvalo.

Své klienty ale určitě stojí za to znát, protože ti nespokojení vyžadují úplně jinou péči než ti spokojení. Proto není od věci implementovat do svého call centra algoritmus, který pro vás rozdělí zákazníky do příslušných skupin za vás. Vaši operátoři tak zvládnou mnohem lépe obstát při argumentaci s nespokojeným zákazníkem, kterého se snažíte získat zpět.  

 

5. Snížíte vytíženost call centra i operátorů

 

Pomocí umělé inteligence odbavíte všechny běžné hovory a vaši operátoři se tak budou moci soustředit na skutečně komplikované případy, které vyžadují jejich pozornost.

AI v telekomunikacích se neustále vyvíjí. Přečtěte si o tom, co se v této oblasti chystá do budoucna. 

 

6. Budete mít dokonalý přehled o chodu svého call centra

 

Vysoká fluktuace. Stres. Nespokojenost. Nízká pracovní morálka. Přijde vám to povědomé? Takhle to bohužel dost často vypadá v běžných call centrech, kde zajišťují hladký chod pouze kouči.

A právě technologie mohou být řešením, jak zlepšit pracovní podmínky operátorů a uvolnit ruce koučům.

AI bude vašim operátorům našeptávat, jací zákazníci k vám nejčastěji volají, na co se nejčastěji ptají a na co si nejčastěji stěžují. Operátoři se tak budou moci na jednotlivé hovory mnohem lépe připravit. AI navíc detailně monitoruje a vyhodnocuje kvalitu vaší zákaznické péče, a proto je schopna dát vašim pracovníkům i relevantní zpětnou vazbu. Tím se zefektivní čas strávený se zákazníkem a zlepší se kvalita jednotlivých hovorů.

 

7. Zlepšíte zákaznickou zkušenost

Jinými slovy budete udržovat spokojenost zákazníků a jejich loajalitu vůči své společnosti. A proto to přeci celé děláte, ne? Udržet si spokojeného zákazníka je navíc až sedminásobně levnější než získat nového, tak na to myslete, až vám bude příště zvonit telefon.

 

Jste připraveni udělat krok tím správným směrem? Spojte se s našimi odborníky. Vymyslíme pro Vás to nejlepší telekomunikační řešení.

 

Rozviňte naplno potenciál vašeho IT ještě dnes
Volbou "Odeslat" beru na vědomí zásady zpracování osobních údajů.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT

Podobné články

Najdeme řešení i pro vás
KONTAKT

Kontaktujte nás

Máte zájem o vyzkoušení našich služeb nebo konzultaci? Zanechte nám na sebe kontakt, ozveme se vám do 3 hodin.
- Ozveme se vám do 3 hodin
- Non-stop podpora v češtině i angličtině
- Předběžnou nabídku máte do týdne
- Garance dostupnosti dat 99,99 %
Zavolejte nám
Nechcete čekat na odpověď?
Zavolejte nám na číslo
+420 225 006 555
Volbou "Odeslat" beru na vědomí zásady zpracování osobních údajů.