Telefon
non-stop podpora
Facebook Youtube LinkedIN

Telekomunikační služby a jejich role v byznysu

20. 04. 2022
Digitální transformace – pojem, který skloňujeme dnes a denně, obvykle ve spojení s digitalizací firem, cloudem a cloudovými službami. Telekomunikační služby přitom zdánlivě stojí opodál, opak je však pravdou. Z určitého úhlu pohledu jsou to právě telekomunikační technologie, které jsou jedním z motorů digitální transformace. Přečtěte si, jakou roli hrají telekomunikace v byznysu a co mohou přinést vašemu podnikání.
Telekomunikační služby a jejich role v byznysu

Telekomunikační služby už se dávno vymanily z množiny pouhých telefonních a faxových služeb, na které za několik let budeme nahlížet stejně, jako dnes nahlížíme na dálnopis nebo telegramy. Moderní telekomunikační služby zahrnují celou škálu technologií: vysokorychlostní internet, streamování videa, chatovací aplikace, mobilní platby. To všechno už nějakou dobu známe a využíváme. Do popředí zájmu se dostávají technologie, které se v současnosti rozvíjejí: 5G sítě a cloudové VoIP.

 

Telekomunikace v podnikání

Moderní telekomunikační technologie zásadním způsobem ovlivňují nejen náš každodenní soukromý život, ale i život pracovní a firemní. Bez e-mailu, vysokorychlostního mobilního internetu, a především telekonferencí bychom si pracovní život v době „covidové“ snad ani nedokázali představit.

Obě tyto sféry, tedy firemní a soukromá, se však vzájemně prolínají. Podle expertů společnosti McKinsey se zásadně mění chování spotřebitelů tradičních telekomunikačních služeb. Ačkoliv celková komunikační aktivita neustále roste, podíl tradiční telekomunikace v telekomunikačním mixu klesá. Abyste oslovili více zákazníků, resp. abyste ve střednědobém horizontu oslovili alespoň stejné množství zákazníků, jsou moderní telekomunikační služby nezbytností.

McKinsey dále uvádí, že je na světě cca 2,5 mld. zákazníků mladších 25 let, kteří jsou neustále online. 41 % z nich používá pro zasílání zpráv službu Snapchat 25–30 minut denně, 45 % používá sociální média jako primární platformu pro služby zákazníkům. Společnost odhaduje, že vzroste intenzita komunikace s ohledem na strávený čas v příštích pěti letech o 63 %.

Nové způsoby komunikace navíc umožňují dostat potřebné sdělení ke správnému publiku v ten správný čas. Podle výzkumu společnosti Gartner upřednostňuje 30 % spotřebitelů textové zprávy před návštěvou webu, mobilní aplikací nebo fyzickou návštěvou pobočky firmy.

Moderní telekomunikační technologie se v kombinaci s AI (umělou inteligencí) a strojovým učením stávají velice efektivním nástrojem také v oblasti zákaznického servisu. Mnoho společností nasazuje hlasové roboty v oblasti prodeje, marketingu nebo zákaznické podpory v cloudových call-centrech.

 

Propojení zaměstnanců

Telekomunikační služby zásadně změnily podobu také interní firemní komunikace, a to zejména během vypuknutí covidové epidemie. Pokud zaměstnancům poskytnete potřebnou flexibilitu pro vzdálenou práci ve formě VoIP služeb, telekonferenčních služeb a cloudových služeb, zvýšíte jejich produktivitu.

Zaměstnanci při práci z domova pociťují méně stresu a lépe se soustředí. Mnoho schůzek je kratších a zlepšuje se rovnováha mezi pracovním a soukromým životem. Videokonference, virtuální schůzky a další telekomunikační řešení umožňují zaměstnancům pracovat odkudkoliv a pomohou vám usnadnit nábor a udržení kvalifikovaných pracovníků.

 

VoIP

Pod zkratkou VoIP se skrývá „Voice over Internet Protocol“, tedy digitální přenos hlasu přes internetový komunikační protokol. Někdy se také nazývá „IP telefonie“. Jedná se o moderní, a přesto osvědčenou a spolehlivou technologii. Firmám umožňuje provádět konferenční hovory v mnoha lokalitách současně, účastnit se virtuálních schůzek, nahrávat hovory a mnoho dalšího. VoIP je levnější než tradiční telefonní a internetové služby a dobře se integruje s nástroji pro řízení prodeje a vztahů se zákazníky.

Přechodem na VoIP technologii můžete získat následující výhody:

  • Řešení „vše v jednom“ – VoIP technologie umožňuje vybudovat komplexní řešení sjednocené komunikace, kde máte k dispozici jeden nástroj pro veškerou komunikaci: hlasové hovory ve vyšší kvalitě oproti klasické telefonii, hlasové zprávy přístupné i prostřednictvím e-mailu, automatickou spojovatelku, videohovory a videokonference, mobilní aplikaci a možnost připojení odkudkoliv.
  • Snadná správa a údržba – VoIP ústředna může být poskytována jako kompletní cloudová služba, kdy se o zajištění chodu VoIP ústředny stará provozovatel cloudových služeb a vám odpadají veškeré starosti o hardware, jeho provoz a údržbu.
  • Využití stávající infrastruktury – VoIP bez problémů poběží na vaší stávající infrastruktuře, můžete použít vaše stávající koncové přístroje, mobilní telefony i PC aplikaci.
  • Příznivá cena – odpadají vám pořizovací náklady na drahou ústřednu i za telefonní tarify poskytovatelů klasických telefonních služeb. S VoIP platíte jen za to, co skutečně využíváte. Navíc je možné nastavení služeb kdykoliv pružně měnit.

Ať už je obor vašeho podnikání jakýkoliv, moderní telekomunikační technologie efektivně propojí vaše zaměstnance i vaše zákazníky s vámi. V Algotechu máme v oblasti telekomunikací více než 25letou praxi. Ať už potřebujete call-centrum, telekonferenční služby nebo se rozhodnete přejít na VoIP, obraťte se na nás. Společně najdeme řešení vyhovující právě vašim potřebám.

 

FB in
Máte zájem o vyzkoušení našich služeb nebo konzultaci?
Napište nám! Kontaktujeme vás obratem. Konzultaci zvládneme rychle a efektivně.
Volbou "Odeslat" beru na vědomí zásady zpracování osobních údajů.
Algotech ve dvou minutách - video
Sledujte nás na Facebooku

Copyright © 2022 - Algotech a.s. - all rights reserved - Zpracování osobních údajů - všeobecné obchodní podmínky - cookies