Rozhovor se členem CRM týmu Michaelem Mackem

Rozhovor se členem CRM týmu Michaelem Mackem
Rozhovory se zaměstnanci

Připravili jsme si pro vás rozhovor s Michaelem Mackem, spokojeným členem CRM týmu, který se ve svém volném čase věnuje zpěvu v kapele Hello Marcel.

Kdybys měl popsat Algotech ve třech větách, co bys řekl?    

Algotech je kolektiv profesionálů, který pomáhá profesionálům. Zní to jako klišé, ale lépe bych to nepopsal. Prakticky pomáháme středním a velkým podnikům digitalizovat či automatizovat veškeré firemní procesy, tedy skladové, výrobní, obchodní, marketingové, uchování osobních údajů či telefonie… Některé naše služby jsou poptávané i malými podniky, jako například úložiště OwnCloud nebo provoz jakéhokoliv systému na našich serverech v AlgoCloudu. Máme za sebou seznam úspěšných implementací různých systémů a do každého nového úkolu vnášíme bohaté zkušenosti. To je naše hlavní přidaná hodnota. Zákazníci nám věří a o to snazší je s nimi pracovat a dodávat jim to, co skutečně potřebují.

 

Jak vypadal Algotech, když jsi nastoupil? Mám na mysli počet oddělení, zaměstnanců, sídlo...

Do Algotechu jsem nastoupil před 3 lety, kdy jsme byli jako menší firma koupeni. Mile mě překvapilo, že nastupuji do větší firmy než předtím, která však nenese známky korporátu. Také jsem pocítil příležitost účastnit se větších a zajímavějších projektů v ČR i zahraničí, což se mi časem poštěstilo. V karlínské kanceláři je sice trochu rušněji, než jsem byl doposud zvyklý, nicméně se už všichni dobře známe, takže nucené a nepříjemné „small talky“ nehrozí. 

 

Jaké byly tvoje začátky? Na jaké pozici jsi začínal?

Po neúspěšném vysokoškolském studiu jsem hledal jakoukoliv práci s velkým potenciálem růstu. Chtěl jsem si totiž vykompenzovat titul praxí. Začal jsem tedy na zákaznické podpoře, později jsem měl několik kolegů pod sebou. Vyzkoušel jsem si několik pozic a postupně se naučil vše okolo CRM systémů. Vždy jsem nad sebou pociťoval podporu mého vzdělání a růstu. Nejvíce vděčný jsem za dovednosti, které jsem získal pro práci v databázi SQL.

 

Na jaké pozici v Algotechu působíš nyní?

Dnes jsem CRM konzultantem, takže radím klientům i kolegům, jak digitálně podchytit obchod. Časem se ukázalo, že jsem i dobrým školitelem, navíc mě baví školit – tato činnost mně naštěstí zůstala. V neposlední řadě figuruji jako presale. V této roli jezdím s obchodníkem za potenciálními zákazníky a diskutujeme nasazení aplikačních řešení, než se cokoliv podepíše. Ve všech zmíněných činnostech jsem v kontaktu s lidmi, což mně jako extrovertovi vyhovuje.

 

Dokázal sis na začátku představit, kam až se v Algotechu posuneš?  

Ano, určitě jsem si to takhle představoval a jsem rád, že mé představy nebyly naivní. Konkrétně by mě ale nenapadlo, že se po škole ještě naučím SQL.

 

Jak vypadá tvůj pracovní den?

Moje pracovní dny se liší, ale všechny začínají stejným rituálem. Ráno během snídaně a kávy čtu e-maily. Poté se buďto připravuji na schůzku s potenciálním či stávajícím klientem nebo kolegy, abychom se sladili na projektech, naplánovali kapacity vývojářů pro daný týden, případně se věnuji úkolům v databázi. V mezičase odbavuji další e-maily a telefonáty. Každý pracovní den i stejně končí. Vždy se podivím, že utekl jako voda.

 

Jak bys přiblížil svou práci laikovi?  

Větší firmy nemají možnost stáhnout si aplikaci pro účetnictví, sklad nebo správu obchodníků do mobilu a fungovat s ní tak, jako to děláme my obyčejní lidé například s kalendářem. Existují proto podnikové systémy. Ty je ale zapotřebí správně nasadit. Cílem tedy není jenom prodat auto klientovi, ale především to, aby s ním byl spokojený, tzn. aby plnilo veškeré potřeby a uměl jej naplno využít. Auto je pak potřeba servisovat, obohacovat o prvky, které mohou být nově legislativně povinné, přizpůsobovat silnici, po které bude zrovna jezdit. Jsme v neustálém kontaktu s klientem, aby auto obstálo v současném světe a zároveň dělalo přesně to, co business daného klienta vyžaduje. Ať už je to terénní dodávka, náklaďák nebo kombajn.

 

 

Jak myslíš, že bude IT vypadat za dalších 25 let?

Myslím, že společností, jako je Algotech, bude ubývat. Obří IT firmy budou ještě větší, budou pokračovat v akvizici menších firem, na druhé straně budou existovat jednotlivci, programátoři pracující na volné noze. Firma jako Algotech, která sdružuje menší stovky šikovných jednotlivců a zároveň není křečovitým korporátem, bude výjimkou. To na mě působí sympaticky.

Co si myslím, že se určitě nezmění, je fakt, že je IT především o lidech, kteří technologie umí uplatnit a správně nasadit. V automaticky psaném kódu, šablonování odvětví a umělé inteligenci budoucnost nevidím. Sami vidíme, jak se dokáže svět proměnit za pouhý rok. Tím vznikají nečekané překážky a příležitosti, se kterými se umí vždy lépe popasovat lidský mozek než jakýkoliv sebelepší algoritmus.

 

Jak by ses popsal jednou větou?

Jsem rychle se učící kreativec, co má rád kontakt s lidmi a nebojí se neznámého.

 

Jak trávíš volný čas?

Ve svém volném čase cestuji po republice s kapelou. Každý víkend hrajeme v jiném městě, takže poznávám nové obzory i nátury lidí, což mě baví. Nakonec si říkám, že ta naše země není tak malá. Pokud se zrovna nevěnuji hudbě, rád zavolám kamarádům a společně si zahrajeme nějakou počítačovou hru.

 

Co bys popřál Algotechu do budoucna? 

Nejen Algotechu, ale i celému českému trhu bych chtěl popřát ještě více zakázek ze zahraničí. Aby zmizely stereotypy východní Evropy, protože schopní řemeslníci (nejen v IT) tu jsou.

Rozviňte naplno potenciál vašeho IT ještě dnes
Volbou "Odeslat" beru na vědomí zásady zpracování osobních údajů.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT

Podobné články

Najdeme řešení i pro vás
KONTAKT

Kontaktujte nás

Máte zájem o vyzkoušení našich služeb nebo konzultaci? Zanechte nám na sebe kontakt, ozveme se vám do 3 hodin.
- Ozveme se vám do 3 hodin
- Non-stop podpora v češtině i angličtině
- Předběžnou nabídku máte do týdne
- Garance dostupnosti dat 99,99 %
Zavolejte nám
Nechcete čekat na odpověď?
Zavolejte nám na číslo
+420 225 006 555
Volbou "Odeslat" beru na vědomí zásady zpracování osobních údajů.