Trendy v ochraně dat, které by měla znát každá firma

Trendy v ochraně dat, které by měla znát každá firma
Články a zajímavosti

Počítačová bezpečnost a ochrana dat je pro většinu společností klíčové téma, které musí průběžně řešit a stále aktualizovat bezpečností opatření. Sepsali jsme pro vás hlavní trendy, které se týkají ochrany firemních dat i ochrany dat vašich zákazníků, oboje je totiž velmi důležité.

Ukládejte na cloud

Podle Veeam využívá 67 % organizací cloudové služby jako součást své strategie bezpečnosti dat. Cloud sám o sobě není žádná novinka, ale v poslední době sledujeme masivní nárůst jeho popularity, a to i ve firemním prostředí. Společnost, která používá cloudové služby získává mnoho benefitů a výrazně šetří provozní náklady na ICT. Nejen, že cloudové úložiště výrazně usnadňuje práci na dálku, ale je i skvělým řešením zálohování firemních dat. Pokud totiž některý ze zaměstnanců omylem smaže soubor ze svého počítače, nebo se porouchá pevný disk, zůstávají data uložená právě na cloudovém úložišti (samozřejmě jen v případě, že jsou tam pravidelně nahrávána).

Pokud zvolíte spolehlivého poskytovatele cloudu, získáte navíc jistotu, že jsou tato data pravděpodobně zabezpečená proti hackerským útokům mnohem lépe, než byste si v rámci firmy mohli sami dovolit. Poskytovatelé cloudu totiž úzkostlivě dbají na kybernetickou bezpečnost a neustále provádí mnoho bezpečnostních testů a opatření, aby se ujistili, že jsou všechna data, která spravují, v pořádku.

Pomozte si s DLP

Vypracovaná firemní bezpečností strategie je hezká věc. Jak ale zajistíte, že se jí zaměstnanci opravdu budou řídit? S vynucováním pravidel kybernetické bezpečnosti vám pomůžou DLP (Data Lost Prevention) systémy. Ty chrání důvěrná data před sdílením s neoprávněnými stranami, monitorují používaná i uložená data a snaží se v reálném čase zabránit jejich narušení. Jaké jsou největší přínosy DLP pro vaši firmu?

  • Ochrání před odesíláním citlivých dat e-mailem nebo na cloud.
  • Ochrání před kopírováním citlivých dat na nepovolená externí zařízení (USB pevné disky, flash disky apod.).
  • Ochrání před ztrátou dat při odcizení nebo ztrátě mobilního zařízení.

 

Vyhněte se pokutám za špatné zacházení s uživatelskými daty zákazníků

Ochrana dat se samozřejmě týká i těch, které získáváte od svých zákazníků. Zde jsou v současné době trendem „data nulové strany(zero-party data). Ta jsou totiž dobrým řešením, jak udržet zákazníky spokojené a zároveň neporušit ustanovení ohledně ochrany osobních údajů.

U dat nulové strany jsou osobní údaje shromažďovány přímo webem nebo aplikací, se kterou zákazník interaguje a zůstávají tam. Tento proces shromažďování dat je transparentnější, přináší zákazníkům něco pozitivního (protože pomáhá personalizovat obsah, který je poté pro zákazníky relevantnější), a přesto společnost stále dostává informace, díky kterým může budovat vztahy se zákazníky a prodávat více produktů.

Při používání dat nulové strany se chráníte proti pokutám za nedodržení GDPR. Spotřebitelé vám v tomto případě totiž vědomě nabídli své informace výměnou za lepší zákaznický zážitek.

Pozor na třetí strany

74 % amerických organizací, které zažily porušení ochrany osobních údajů, uvedlo, že k porušení došlo v důsledku poskytování příliš velkého přístupu třetím stranám. A přitom se v dnešním online podnikání třetím stranám nelze vyhnout. Snažte se tedy vždycky důkladně prověřit, jak třetí strana s daty zachází a jak je zabezpečuje.

V Algotechu je pro nás důvěra a bezpečnost zákaznických dat prioritou číslo jedno. A pokud si s ochranou osobních údajů nevíte rady, kontaktujte nás a my vám rádi poradíme.

 

Rozviňte naplno potenciál vašeho IT ještě dnes
Volbou "Odeslat" beru na vědomí zásady zpracování osobních údajů.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT

Podobné články

Najdeme řešení i pro vás
KONTAKT

Kontaktujte nás

Máte zájem o vyzkoušení našich služeb nebo konzultaci? Zanechte nám na sebe kontakt, ozveme se vám do 3 hodin.
- Ozveme se vám do 3 hodin
- Non-stop podpora v češtině i angličtině
- Předběžnou nabídku máte do týdne
- Garance dostupnosti dat 99,99 %
Zavolejte nám
Nechcete čekat na odpověď?
Zavolejte nám na číslo
+420 225 006 555
Volbou "Odeslat" beru na vědomí zásady zpracování osobních údajů.