Počítačová bezpečnost a ochrana dat je pro většinu společností klíčové téma, které musí průběžně řešit a stále aktualizovat bezpečností opatření. Sepsali jsme pro vás hlavní trendy, které se týkají ochrany firemních dat i ochrany dat vašich zákazníků, oboje je totiž velmi důležité.
Podle Veeam využívá 67 % organizací cloudové služby jako součást své strategie bezpečnosti dat. Cloud sám o sobě není žádná novinka, ale v poslední době sledujeme masivní nárůst jeho popularity, a to i ve firemním prostředí. Společnost, která používá cloudové služby získává mnoho benefitů a výrazně šetří provozní náklady na ICT. Nejen, že cloudové úložiště výrazně usnadňuje práci na dálku, ale je i skvělým řešením zálohování firemních dat. Pokud totiž některý ze zaměstnanců omylem smaže soubor ze svého počítače, nebo se porouchá pevný disk, zůstávají data uložená právě na cloudovém úložišti (samozřejmě jen v případě, že jsou tam pravidelně nahrávána).
Pokud zvolíte spolehlivého poskytovatele cloudu, získáte navíc jistotu, že jsou tato data pravděpodobně zabezpečená proti hackerským útokům mnohem lépe, než byste si v rámci firmy mohli sami dovolit. Poskytovatelé cloudu totiž úzkostlivě dbají na kybernetickou bezpečnost a neustále provádí mnoho bezpečnostních testů a opatření, aby se ujistili, že jsou všechna data, která spravují, v pořádku.
Vypracovaná firemní bezpečností strategie je hezká věc. Jak ale zajistíte, že se jí zaměstnanci opravdu budou řídit? S vynucováním pravidel kybernetické bezpečnosti vám pomůžou DLP (Data Lost Prevention) systémy. Ty chrání důvěrná data před sdílením s neoprávněnými stranami, monitorují používaná i uložená data a snaží se v reálném čase zabránit jejich narušení. Jaké jsou největší přínosy DLP pro vaši firmu?
Ochrana dat se samozřejmě týká i těch, které získáváte od svých zákazníků. Zde jsou v současné době trendem „data nulové strany“ (zero-party data). Ta jsou totiž dobrým řešením, jak udržet zákazníky spokojené a zároveň neporušit ustanovení ohledně ochrany osobních údajů.
U dat nulové strany jsou osobní údaje shromažďovány přímo webem nebo aplikací, se kterou zákazník interaguje a zůstávají tam. Tento proces shromažďování dat je transparentnější, přináší zákazníkům něco pozitivního (protože pomáhá personalizovat obsah, který je poté pro zákazníky relevantnější), a přesto společnost stále dostává informace, díky kterým může budovat vztahy se zákazníky a prodávat více produktů.
Při používání dat nulové strany se chráníte proti pokutám za nedodržení GDPR. Spotřebitelé vám v tomto případě totiž vědomě nabídli své informace výměnou za lepší zákaznický zážitek.
74 % amerických organizací, které zažily porušení ochrany osobních údajů, uvedlo, že k porušení došlo v důsledku poskytování příliš velkého přístupu třetím stranám. A přitom se v dnešním online podnikání třetím stranám nelze vyhnout. Snažte se tedy vždycky důkladně prověřit, jak třetí strana s daty zachází a jak je zabezpečuje.
V Algotechu je pro nás důvěra a bezpečnost zákaznických dat prioritou číslo jedno. A pokud si s ochranou osobních údajů nevíte rady, kontaktujte nás a my vám rádi poradíme.
Copyright © 2024 - Algotech a.s., all rights reserved
| Zpracování osobních údajů |
Všeobecné obchodní podmínky