3 trendy, které budou hýbat světem IT v roce 2023

3 trendy, které budou hýbat světem IT v roce 2023
Články a zajímavosti

IT patří mezi sektory, které se téměř každým dnem posouvají mílovými kroky kupředu. Technologie se zdokonalují a neustále přibývají možnosti, jak ulehčit lidem práci i běžný život. Podívejte se, co vás čeká, a nejspíš nemine ve světě informačních technologií v roce 2023. 

1. Internet věcí všude, kam se podíváte

Internet věcí (IoT) je v dnešní době už zcela běžným pojmem. V roce 2023 se však očekává ještě větší nárůst zařízení, která tuto technologii využívají. Postupně by se k IoT mělo připojit téměř každé 15. vyrobené zařízení.

Chytré domácnosti se v blízké budoucnosti stanou standardem a rozkvétat budou rovnou celá chytrá města. IoT jim pomůže s řízením pouličního osvětlení nebo třeba dohledem na stav kontejnerů na ulicích.

S nárůstem využívání služeb IoT bude stále větší důraz kladen také na kyberbezpečnost. Rozšířit by se mělo zabezpečení v podobě kombinace internetu věcí s takzvanou blockchain technologií. Často je zmiňováno i nasazení chytrých WiFi routerů, které by dokázaly ochranu IoT zajistit samy.

 

2. 5G mobilní síť po celé ČR

Využití 5. generace mobilních sítí se pomalu, ale jistě, stává realitou i v naší zemi. Síť, která oproti své předchůdkyni 4G síti, nabízí až desetinásobné zvýšení přenosové rychlosti a zároveň rapidní snížení doby odezvy, představuje výrazný převrat hlavně pro mnohá průmyslová odvětví.

V současné době využívá výhod 5G sítě zhruba 700 milionů uživatelů po celém světě a do konce roku se očekává pokoření hranice 1 miliardy. V České republice pokrývá aktuálně 5G síť celou Prahu včetně metra, Brno a část střední Moravy.

První společností, která oficiálně spustila komerční sítě 5G v Česku, byla O2. A právě tento operátor slibuje, že nejpozději do začátku roku 2023 zajistí kompletní pokrytí sítí 5. generace území celé České republiky.

 

3. Obchodování v online prostředí ovládne umělá inteligence

Už nyní je umělá inteligence (AI) nedílnou součástí elektronického obchodování. V mnoha případech dokáží chatboti a virtuální asistenti dokonce plně zastoupit své lidské kolegy. Snadno předvídají nákupní vzorce spotřebitelů na základě produktů a webových stránek, kde lidé nakupují. Umí uživatelům doporučit vhodné produkty, zvládnou jim i připravit personalizovanou smlouvu a celý nákup dotáhnout zdárně do konce.

Vývoj umělé inteligence jde však neustále kupředu. I v příštím roce tak odborníci předvídají její velký pokrok. Zejména v oblasti bankovnictví se očekává vylepšení softwaru AI s pokročilejšími algoritmy, díky kterým budou moci banky pracovní procesy i zákaznický servis ještě více zdokonalit.

 

Rozviňte naplno potenciál vašeho IT ještě dnes
Volbou "Odeslat" beru na vědomí zásady zpracování osobních údajů.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT

Podobné články

Najdeme řešení i pro vás
KONTAKT

Kontaktujte nás

Máte zájem o vyzkoušení našich služeb nebo konzultaci? Zanechte nám na sebe kontakt, ozveme se vám do 3 hodin.
- Ozveme se vám do 3 hodin
- Non-stop podpora v češtině i angličtině
- Předběžnou nabídku máte do týdne
- Garance dostupnosti dat 99,99 %
Zavolejte nám
Nechcete čekat na odpověď?
Zavolejte nám na číslo
+420 225 006 555
Volbou "Odeslat" beru na vědomí zásady zpracování osobních údajů.