CRM systémy: objevte funkce, které vám usnadní řízení vztahů a komunikaci se zákazníky

CRM systémy: objevte funkce, které vám usnadní řízení vztahů a komunikaci se zákazníky
Články a zajímavosti

Záleží vám na kvalitním řízení vztahu se zákazníky a chcete se dozvědět, jak ho můžete zlepšit pomocí vhodných nástrojů? Představíme vám hlavní výhody, které vašemu podnikání pomohou růst.

Proč se vyplatí využívat CRM systémy? 

Protože vám pomáhají navýšit zisky a zákazníkům uspokojit své potřeby. 

Podle State of CRM Report za rok 2024 od firmy SugarCRM 60 % firem říká, že je používání CRM systémů pro podnikání mnohem důležitější, než bylo před pěti lety. Je totiž stále těžší se odlišit od konkurence, a právě řízení vztahu se zákazníky a správná komunikace se zákazníky vám pomáhá s nimi udržet kontakt a nabízet produkty a služby přímo na míru.  

Z reportu také vyplývá, že v dalších pěti letech bude pro 45 % firem jednou z hlavních priorit vytvořit si co nejkomplexnější pohled na zákazníka. Čím víc o něm totiž budete vědět, tím spíše mu budete posílat relevantní nabídky a komunikovat s ním stylem, který upřednostňuje.

Hlavní výhodou CRM systémů pak je, že máte všechny informace přehledně na jednom místě. A všichni pracovníci si v nich mohou přehledně dohledat informace o zákaznících i interakcích, které s nimi proběhly. Tak mohou vytvářet (nejčastěji pomocí SMS a e-mail marketingu) co nejrelevantnější up-sellové nebo cross-sellové nabídky, které zákazníky motivují nakoupit nebo posílit vztah s vaší značkou. 

Jinak řečeno – díky CRM si udržíte zákazníky, posílíte váš vzájemný vztah a zvýšíte prodeje. Získat nového zákazníka je totiž 7× těžší než si udržet stávajícího. 

→ Tip: Věděli jste, že s naší pomocí můžete na CRM čerpat dotace a ušetřit až 40 % výdajů?

 

Zákazníkům do hlavy nevidíte. Nebo ano…? 

Třetina firem uvádí, že zpětná vazba od zákazníků je ohromně důležitá pro vytváření a aktualizaci prodejních strategií. Díky CRM systému je získávání i vyhodnocování zpětné vazby o dost snazší. A použití těch správných funkcí vám pomůže zákazníky lépe pochopit.

Tipy, jak díky CRM porozumět zákazníkům: 

  1. Sledujte zákaznickou cestu a vyhodnocujte každý klíčový touchpoint (kontaktní bod). A to od marketingu a prodeje až po zákaznický servis a další služby. Z dostupných dat vytvářejte statistiky, abyste si o zákaznících vytvořili co nejucelenější obrázek a personalizujte, jak to jen jde.  
  2. Co nejvíc slaďte práci s informacemi u obchodního a marketingového týmu – tím, že budou tato oddělení vycházet ze stejných dat, zacílíte komunikaci se zákazníkem ještě lépe. Můžete i stanovovat společná KPI (například ohledně CAC, CVL nebo MRR), která týmům pomohou spolupracovat. 
  3. Používejte analytiku a AI pro maximalizaci efektivity CRM. Integrované analytické nástroje umožňují lépe předpovídat zákaznické chování a identifikovat nejlepší příležitosti pro prodej. 80 % firem plánuje během příštích pěti let využívat v CRM dokonce využívat AI analytiku. 

→ Tip: Přečtěte si také o 10 věcech, které musí umět váš CRM systém

 

Prodávejte rychleji, snáze a chytře 

Firmy stále více využívají CRM systémy jako inteligentní nástroj pro přesné předpovídání zákaznického chování a získávání klíčových informací o potenciálních i stávajících zákaznících. 

Díky přehledné analýze obchodní pipeline v CRM například zjistíte, kdy je předčasné uzavřít obchod, kdy je ideální příležitost pro jeho uzavření a kdy už je na to pozdě. 

V CRM navíc všechno vidíte přehledně na jedné obrazovce a nemusíte mít otevřené desítky oken, mezi kterými budete zběsile překlikávat. Kromě toho má dost CRM aplikací i šikovnou mobilní verzi, kterou oceníte při obchodních schůzkách nebo když jste zrovna v terénu.  

Pro firmy podle uvedeného State of CRM Report 2024 jsou toto hlavní oblasti, které pomáhají optimalizovat zákaznickou cestu: 

  • přehledná pipeline 
  • kvalita leadů, 
  • množství leadů. 

 

Co můžete sledovat v obchodní pipeline? 

  • Prodejně kvalifikované leady (SQL) – tedy zákazníky, kteří už jsou připraveni nakoupit (většinou vidíte jejich přehled na následující čtvrtletí).
  • Marketingově kvalifikované leady (MQL) – potenciální zákazníky, kteří se pravděpodobně stanou platícími zákazníky. Zajímavý je i poměr mezi SQL a MQL. 
  • Délku obchodního cyklu – doba mezi prvním kontaktem se zákazníkem a uzavřením obchodu. 
  • Ziskovost zakázky – tedy hodnota zakázky včetně výše nákladů na její uzavření. 
  • Celoživotní hodnota zákazníka (CLV) – ukazatel toho, kolik zisku vám zákazník přinese za celou dobu, co s ním budete v kontaktu. 
  • Náklady na získání zákazníka (CAC) – veškeré náklady na získání zákazníka včetně platu zaměstnanců, použitých nástrojů, marketingových kampaní atd. 
  • Měsíční obrat z pravidelných výnosů (MRR) – součet výnosů z předplatného a jiných pravidelných opakovaných plateb. 

 

4 tipy, jak konkrétně CRM využívat 

Marketingové kampaně 

V CRM můžete snadno nastavovat kampaně napříč různými kanály, od sociálních sítí přes newslettery až po blogové články. Díky automatizaci můžete vše plánovat dopředu a předejít chybovosti, pomocí množství zákaznických dat a umělé inteligence zase dokážete velmi dobře cílit a personalizovat.  

Získávání nových zákazníků 

V systému můžete snadno sledovat, jací uživatelé na vašem webu vyplnili formulář, přihlásili se k odběru newsletterů a tak dále. Nástroj pak umí s leady dále pracovat a vyhodnocovat, jak s nimi dále naložit. Pomůže vám identifikovat, kdy je nejvhodnější uzavřít obchod, nabídnou cross-sell nebo up-sell. Jinými slovy vám poradí koho, kdy a jakým způsobem máte oslovit. 

Centralizace a analýza dat 

Všechna zákaznická data můžete sjednotit do jednoho CRM systému. Informace z marketingu, prodeje, zákaznického servisu a dalších relevantních oddělení můžete tedy mít přehledně na jednom místě a může je využít kdokoliv z vašich zaměstnanců. 

O každém zákazníkovi tedy budete mít maximální možné množství dat hezky na jednom místě. S těmito daty pak systém umí pracovat a pomůže vám s personalizací, prodeji i budováním vztahu se zákazníky. A to včetně zmíněné predikce. 

Vizualizace dat 

V CRM uvidíte grafy a diagramy, které vám umožní snadněji identifikovat trendy a vzory chování zákazníků. Interaktivní dashboardy pak umožní uživatelům filtrovat a prozkoumávat data podle svých potřeb. 

 

Jaký CRM systém si vybrat? 

My nedáme dopustit na SugarCRM. V programu se rychle zorientujete a můžete si ho přizpůsobit svým potřebám (s tím vám rádi pomůžeme). Firmy v reportu nejčastěji popsaly SugarCRM slovy „přizpůsobitelné“ a „snadno použitelné CRM“. Což dokazuje i to, že SugarCRM opakovaně vyhrává ceny za nejintuitivnější řešení na trhu. 

SugarCRM má téměř 40 jazykových mutací a díky vývoji na míru se přizpůsobí obchodním procesům každé společnosti. Pomocí Machine Learning zvládá předvídat vývoj obchodu, takže vám pomůže s jeho řízením, abyste mohli s předstihem reagovat na případné odchylky. Systém je také zabezpečený před zpronevěrou dat ze strany zaměstnanců. 

→Tip: Podívejte se také na desatero pravidel při výběru nejlepšího CRM systému

 

Hlavní výhody SugarCRM oproti konkurenci 

Kromě snadného ovládání a přizpůsobitelnému rozhraní i funkcím firmy vyzdvihují: 

  • snadnou integraci s dalšími nástroji, která navíc neovlivňuje cenu,  
  • jednoduchou automatizaci workflow, 
  • přizpůsobení specifickým potřebám firmy, trhu a oboru 
  • velké možnosti nastavení CRM a přizpůsobení i bez znalosti programování, 
  • ochotnou a zkušenou podporu, 
  • umožňuje provoz ze SugarCRM cloudu nebo i na vlastních serverech. 

Pokud vám váš CRM systém neumí poskytnout 360stupňový pohled na každého zákazníka – a informace o tom, jak jej zaujmout – je možná čas přehodnotit, zda je ten pravý. SugarCRM to umí. 

Protože je to podle nás nejlepší nástroj na trhu, jsme partnerem SugarCRM a implementovali jsme stovky projektů v ČR i zahraničí. Obraťte se na nás a pomůžeme vám s přizpůsobením a integrací CRM do vaší firmy. Před implementací klademe důraz na porozumění potřeb klientů, které následně dokážeme věrně promítnout do systému.

Rozviňte naplno potenciál vašeho IT ještě dnes
Volbou "Odeslat" beru na vědomí zásady zpracování osobních údajů.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT

Podobné články

Najdeme řešení i pro vás
KONTAKT

Kontaktujte nás

Máte zájem o vyzkoušení našich služeb nebo konzultaci? Zanechte nám na sebe kontakt, ozveme se vám do 3 hodin.
- Ozveme se vám do 3 hodin
- Non-stop podpora v češtině i angličtině
- Předběžnou nabídku máte do týdne
- Garance dostupnosti dat 99,99 %
Zavolejte nám
Nechcete čekat na odpověď?
Zavolejte nám na číslo
+420 225 006 555
Volbou "Odeslat" beru na vědomí zásady zpracování osobních údajů.