Záleží vám na kvalitním řízení vztahu se zákazníky a chcete se dozvědět, jak ho můžete zlepšit pomocí vhodných nástrojů? Představíme vám hlavní výhody, které vašemu podnikání pomohou růst.
Protože vám pomáhají navýšit zisky a zákazníkům uspokojit své potřeby.
Podle State of CRM Report za rok 2024 od firmy SugarCRM 60 % firem říká, že je používání CRM systémů pro podnikání mnohem důležitější, než bylo před pěti lety. Je totiž stále těžší se odlišit od konkurence, a právě řízení vztahu se zákazníky a správná komunikace se zákazníky vám pomáhá s nimi udržet kontakt a nabízet produkty a služby přímo na míru.
Z reportu také vyplývá, že v dalších pěti letech bude pro 45 % firem jednou z hlavních priorit vytvořit si co nejkomplexnější pohled na zákazníka. Čím víc o něm totiž budete vědět, tím spíše mu budete posílat relevantní nabídky a komunikovat s ním stylem, který upřednostňuje.
Hlavní výhodou CRM systémů pak je, že máte všechny informace přehledně na jednom místě. A všichni pracovníci si v nich mohou přehledně dohledat informace o zákaznících i interakcích, které s nimi proběhly. Tak mohou vytvářet (nejčastěji pomocí SMS a e-mail marketingu) co nejrelevantnější up-sellové nebo cross-sellové nabídky, které zákazníky motivují nakoupit nebo posílit vztah s vaší značkou.
Jinak řečeno – díky CRM si udržíte zákazníky, posílíte váš vzájemný vztah a zvýšíte prodeje. Získat nového zákazníka je totiž 7× těžší než si udržet stávajícího.
→ Tip: Věděli jste, že s naší pomocí můžete na CRM čerpat dotace a ušetřit až 40 % výdajů?
Třetina firem uvádí, že zpětná vazba od zákazníků je ohromně důležitá pro vytváření a aktualizaci prodejních strategií. Díky CRM systému je získávání i vyhodnocování zpětné vazby o dost snazší. A použití těch správných funkcí vám pomůže zákazníky lépe pochopit.
Tipy, jak díky CRM porozumět zákazníkům:
→ Tip: Přečtěte si také o 10 věcech, které musí umět váš CRM systém.
Firmy stále více využívají CRM systémy jako inteligentní nástroj pro přesné předpovídání zákaznického chování a získávání klíčových informací o potenciálních i stávajících zákaznících.
Díky přehledné analýze obchodní pipeline v CRM například zjistíte, kdy je předčasné uzavřít obchod, kdy je ideální příležitost pro jeho uzavření a kdy už je na to pozdě.
V CRM navíc všechno vidíte přehledně na jedné obrazovce a nemusíte mít otevřené desítky oken, mezi kterými budete zběsile překlikávat. Kromě toho má dost CRM aplikací i šikovnou mobilní verzi, kterou oceníte při obchodních schůzkách nebo když jste zrovna v terénu.
Pro firmy podle uvedeného State of CRM Report 2024 jsou toto hlavní oblasti, které pomáhají optimalizovat zákaznickou cestu:
V CRM můžete snadno nastavovat kampaně napříč různými kanály, od sociálních sítí přes newslettery až po blogové články. Díky automatizaci můžete vše plánovat dopředu a předejít chybovosti, pomocí množství zákaznických dat a umělé inteligence zase dokážete velmi dobře cílit a personalizovat.
V systému můžete snadno sledovat, jací uživatelé na vašem webu vyplnili formulář, přihlásili se k odběru newsletterů a tak dále. Nástroj pak umí s leady dále pracovat a vyhodnocovat, jak s nimi dále naložit. Pomůže vám identifikovat, kdy je nejvhodnější uzavřít obchod, nabídnou cross-sell nebo up-sell. Jinými slovy vám poradí koho, kdy a jakým způsobem máte oslovit.
Všechna zákaznická data můžete sjednotit do jednoho CRM systému. Informace z marketingu, prodeje, zákaznického servisu a dalších relevantních oddělení můžete tedy mít přehledně na jednom místě a může je využít kdokoliv z vašich zaměstnanců.
O každém zákazníkovi tedy budete mít maximální možné množství dat hezky na jednom místě. S těmito daty pak systém umí pracovat a pomůže vám s personalizací, prodeji i budováním vztahu se zákazníky. A to včetně zmíněné predikce.
V CRM uvidíte grafy a diagramy, které vám umožní snadněji identifikovat trendy a vzory chování zákazníků. Interaktivní dashboardy pak umožní uživatelům filtrovat a prozkoumávat data podle svých potřeb.
My nedáme dopustit na SugarCRM. V programu se rychle zorientujete a můžete si ho přizpůsobit svým potřebám (s tím vám rádi pomůžeme). Firmy v reportu nejčastěji popsaly SugarCRM slovy „přizpůsobitelné“ a „snadno použitelné CRM“. Což dokazuje i to, že SugarCRM opakovaně vyhrává ceny za nejintuitivnější řešení na trhu.
SugarCRM má téměř 40 jazykových mutací a díky vývoji na míru se přizpůsobí obchodním procesům každé společnosti. Pomocí Machine Learning zvládá předvídat vývoj obchodu, takže vám pomůže s jeho řízením, abyste mohli s předstihem reagovat na případné odchylky. Systém je také zabezpečený před zpronevěrou dat ze strany zaměstnanců.
→Tip: Podívejte se také na desatero pravidel při výběru nejlepšího CRM systému.
Kromě snadného ovládání a přizpůsobitelnému rozhraní i funkcím firmy vyzdvihují:
Pokud vám váš CRM systém neumí poskytnout 360stupňový pohled na každého zákazníka – a informace o tom, jak jej zaujmout – je možná čas přehodnotit, zda je ten pravý. SugarCRM to umí.
Protože je to podle nás nejlepší nástroj na trhu, jsme partnerem SugarCRM a implementovali jsme stovky projektů v ČR i zahraničí. Obraťte se na nás a pomůžeme vám s přizpůsobením a integrací CRM do vaší firmy. Před implementací klademe důraz na porozumění potřeb klientů, které následně dokážeme věrně promítnout do systému.
Copyright © 2024 - Algotech a.s., all rights reserved
| Zpracování osobních údajů |
Všeobecné obchodní podmínky