Záleží vám na kvalitním řízení vztahu se zákazníky a chcete se dozvědět, jak ho můžete zlepšit pomocí vhodných nástrojů? Představíme vám hlavní výhody, které vašemu podnikání pomohou růst.
Protože vám pomáhají navýšit zisky a zákazníkům uspokojit jejich potřeby.
Podle State of CRM Report za rok 2024 od firmy SugarCRM 60 % firem říká, že je používání CRM systémů pro podnikání mnohem důležitější, než bylo před pěti lety. Je totiž stále těžší se odlišit od konkurence, a právě řízení vztahu se zákazníky a správná komunikace se zákazníky vám pomáhá s nimi udržet kontakt a nabízet produkty a služby přímo na míru.
Z reportu také vyplývá, že v dalších pěti letech bude pro 45 % firem jednou z hlavních priorit vytvořit si co nejkomplexnější pohled na zákazníka. Čím víc o něm totiž budete vědět, tím spíše mu budete posílat relevantní nabídky a komunikovat s ním stylem, který upřednostňuje.
Hlavní výhodou CRM systémů pak je, že máte všechny informace přehledně na jednom místě. A všichni pracovníci si v nich mohou přehledně dohledat informace o zákaznících i interakcích, které s nimi proběhly. Tak mohou vytvářet (nejčastěji pomocí SMS a e-mail marketingu) co nejrelevantnější up-sellové nebo cross-sellové nabídky, které zákazníky motivují nakoupit nebo posílit vztah s vaší značkou.
Jinak řečeno – díky CRM si udržíte zákazníky, posílíte váš vzájemný vztah a zvýšíte prodeje. Získat nového zákazníka je totiž sedmkrát těžší než si udržet stávajícího. Na druhou stranu je třeba vzít v potaz, že mezi CRM řešeními existují propastné rozdíly – přísně vzato můžeme za CRM systém považovat i excelovou tabulku. Funguje to? Ano. Funguje to efektivně? To sotva. Ideální jsou CRM systémy, které kombinují operační, kolaborativní i analytický přístup k řízení zákaznických vztahů v jedné platformě s intuitivním rozhraním. Abyste se mohli lépe rozhodnout, které řešení je pro vás to pravé, sepsali jsme přehledného průvodce výběrem CRM systému.
Třetina firem uvádí, že zpětná vazba od zákazníků je ohromně důležitá pro vytváření a aktualizaci prodejních strategií. Díky CRM systému je získáváníní, evidování a vyhodnocování zpětné vazby o dost snazší. A použití těch správných funkcí vám pomůže zákazníky lépe pochopit.
Tipy, jak díky CRM porozumět zákazníkům:
→ Tip: Přečtěte si také o 10 věcech, které musí umět váš CRM systém.
Firmy stále více využívají CRM systémy jako inteligentní nástroj pro přesné předpovídání zákaznického chování a získávání klíčových informací o potenciálních i stávajících zákaznících.
Díky přehledné analýze obchodní pipeline v CRM například zjistíte, kdy je předčasné uzavřít obchod, kdy je ideální příležitost pro jeho uzavření a kdy už je na to pozdě.
V CRM navíc všechno vidíte přehledně na jedné obrazovce a nemusíte mít otevřené desítky oken, mezi kterými budete zběsile překlikávat. Kromě toho má dost CRM aplikací i šikovnou mobilní verzi, kterou oceníte při obchodních schůzkách nebo když jste zrovna v terénu.
Pro firmy podle uvedeného State of CRM Report 2024 jsou toto hlavní oblasti, které pomáhají optimalizovat zákaznickou cestu:
V CRM můžete snadno nastavovat kampaně napříč různými kanály, od sociálních sítí přes newslettery až po blogové články. Díky automatizaci můžete vše plánovat dopředu a předejít chybovosti, pomocí množství zákaznických dat a umělé inteligence zase dokážete velmi dobře cílit a personalizovat.
V systému můžete snadno sledovat, jací uživatelé na vašem webu vyplnili formulář, přihlásili se k odběru newsletterů a tak dále. Nástroj pak umí s leady dále pracovat a vyhodnocovat, jak s nimi dále naložit. Pomůže vám identifikovat, kdy je nejvhodnější uzavřít obchod, nabídnou cross-sell nebo up-sell. Jinými slovy vám poradí koho, kdy a jakým způsobem máte oslovit.
Všechna zákaznická data můžete sjednotit do jednoho CRM systému. Informace z marketingu, prodeje, zákaznického servisu a dalších relevantních oddělení můžete tedy mít přehledně na jednom místě a může je využít kdokoliv z vašich zaměstnanců.
O každém zákazníkovi tedy budete mít maximální možné množství dat hezky na jednom místě. S těmito daty pak systém umí pracovat a pomůže vám s personalizací, prodeji i budováním vztahu se zákazníky. A to včetně zmíněné predikce.
V CRM uvidíte grafy a diagramy, které vám umožní snadněji identifikovat trendy a vzory chování zákazníků. Interaktivní dashboardy pak umožní uživatelům filtrovat a prozkoumávat data podle svých potřeb.
My nedáme dopustit na SugarCRM. V programu se rychle zorientujete a můžete si ho přizpůsobit svým potřebám (s tím vám rádi pomůžeme). Firmy v reportu nejčastěji popsaly SugarCRM slovy „přizpůsobitelné“ a „snadno použitelné CRM“. Což dokazuje i to, že SugarCRM opakovaně vyhrává ceny za nejintuitivnější řešení na trhu.
SugarCRM má téměř 40 jazykových mutací a díky snadné konfiguraci se přizpůsobí obchodním procesům každé společnosti. Pomocí Machine Learning zvládá předvídat vývoj obchodu, takže vám pomůže s jeho řízením, abyste mohli s předstihem reagovat na případné odchylky. Systém je také zabezpečený před zpronevěrou dat ze strany zaměstnanců.
→Tip: Podívejte se také na desatero pravidel při výběru nejlepšího CRM systému.
Kromě snadného ovládání a přizpůsobitelnému rozhraní i funkcím firmy vyzdvihují:
Pokud vám váš CRM systém neumí poskytnout 360stupňový pohled na každého zákazníka – a informace o tom, jak jej zaujmout – je možná čas přehodnotit, zda je ten pravý. SugarCRM to umí.
Protože je to podle nás nejlepší nástroj na trhu, jsme partnerem SugarCRM a implementovali jsme stovky projektů v ČR i zahraničí. Obraťte se na nás a pomůžeme vám s přizpůsobením a integrací CRM do vaší firmy. Před implementací klademe důraz na porozumění potřeb klientů, které následně dokážeme věrně promítnout do systému.
Copyright © 2025 - Algotech a.s., all rights reserved
| Zpracování osobních údajů |
Všeobecné obchodní podmínky