Už se určitě každému z Vás stalo, že jste potřebovali rychle telefonní číslo Vašeho zákazníka, abyste mohli zareagovat na obchodní příležitost, a nemohli jste ho najít. Tento zdánlivě drobný problém ale může znamenat, že tak přijdete o zákazníka, nebo zákazník nakoupí minimálně v tomto případě jinde.
Už se určitě každému z Vás stalo, že jste potřebovali rychle telefonní číslo Vašeho zákazníka, abyste mohli zareagovat na obchodní příležitost, a nemohli jste ho najít. Tento zdánlivě drobný problém ale může znamenat, že tak přijdete o zákazníka, nebo zákazník nakoupí minimálně v tomto případě jinde.
Abyste tomu zabránili a vždy pohotově našli důležité kontakty, je potřeba ukládat a organizovat veškerá telefonní číslo, e-mailové adresy atp. jednotným způsobem, a to v celé společnosti. K tomu se výborně hodí CRM. V CRM systému jsou všechna data ukládána do jednoho centrálního úložiště, jež je pak dle definovaných pravidel dostupné pro všechny zaměstnance společnosti, kteří k těmto kontaktům na zákazníka potřebují mít přístup.
Ukládání dat do CRM je navíc možné mnoha způsoby automatizovat. Často se využívá automatické zakládání kontaktů do firemního CRM přímo z webových formulářů nebo se využívají CRM nástroje integrované do emailových klientů, kde prakticky na jedno kliknutí lze z emailové komunikace založit kontakt do CRM systému a přiřadit ho ke správné společnosti. Tím se výrazně sníží vliv lidských chyb při ručním zadávání kontaktů, a navíc se tato práce i výrazně zefektivní. Zamezíte také vzniků duplicitních kontaktů a díky jednotné evidenci nebudete mít u zákazníků evidované neplatné informace.
Další výhodou shromažďování dat v CRM systémech je možnost ukládat si i spoustu dalších důležitých dat o svých zákaznících. Stále platí, že prodej je ovlivněn z velké části emocemi, které dokážeme v zákaznících vyvolat, a tak je vhodné si u zákazníků evidovat nejen strohá data typu telefon a email, ale i zdánlivě maličkosti typu jak reagoval na naši předchozí nabídku, že vyžaduje vždy ve finále slevu 3 procenta, že má rád čokoládu a hraje golf.
Provázaností uložených kontaktů v CRM lze navíc sledovat i detaily s obchodními aktivitami, kdy reagoval na náš email s nabídkou, kdy si čte naše zaslané materiály, nebo kdy si stáhnul naše nové obchodní podmínky. S těmito daty, které u kontaktů uložených v CRM evidujete, pak můžete se zákazníkem komunikovat výrazně v osobnější rovině, což vždy pomůže zvýšit šance na úspěšný obchod.
Jakým chybám se vyhnout?
Často slýcháváme argumenty, že obchodníci již všechny „své“ kontakty mají pečlivě uložené a CRM nepotřebují. Ale kontakty na zákazníka nepotřebuje jen obchodník, ale i účetní oddělení, marketing, nákupní oddělení, skladníci a často i lidé z výrobních oddělení. Každý tak ukládá „své“ kontakty jiným způsobem a do jiného systému a značně tak komplikuje komunikaci se zákazníkem. Při personální změně, např. s odchodem obchodníka, pak vždy dochází k problému, kdy některé kontakty tímto způsobem spravované už nikdo nedohledá, a firma tak s obchodníkem často ztratí i důležité vazby na zákazníka.
Pokud potřebujete poradit už teď, jak začít řešit evidenci kontaktů ve Vaší společnosti a získávat efektivně nové zakázky, neváhejte nás kontaktovat. S naším řešením postaveném na ověřeném produktu SugarCRM Vám dokážeme pomoci ihned.
Copyright © 2024 - Algotech a.s., all rights reserved
| Zpracování osobních údajů |
Všeobecné obchodní podmínky