Telefon
non-stop podpora
Facebook Youtube LinkedIN

Spravujte kontakty efektivně díky CRM

Spravujte kontakty efektivně díky CRM

Už se určitě každému z Vás stalo, že jste potřebovali rychle telefonní číslo Vašeho zákazníka, abyste mohli zareagovat na obchodní příležitost, a nemohli jste ho najít. Tento zdánlivě drobný problém ale může znamenat, že tak přijdete o zákazníka, nebo zákazník nakoupí minimálně v tomto případě jinde.

 

CRM sjednotí správu kontaktů pro celou firmu

Abyste tomu zabránili a vždy pohotově našli důležité kontakty, je potřeba ukládat a organizovat veškerá telefonní číslo, e-mailové adresy atp. jednotným způsobem, a to v celé společnosti. K tomu se výborně hodí CRM. V CRM systému jsou všechna data ukládána do jednoho centrálního úložiště, jež je pak dle definovaných pravidel dostupné pro všechny zaměstnance společnosti, kteří k těmto kontaktům na zákazníka potřebují mít přístup.

 

Automatizace správy kontaktů díky CRM

Ukládání dat do CRM je navíc možné mnoha způsoby automatizovat. Často se využívá automatické zakládání kontaktů do firemního CRM přímo z webových formulářů nebo se využívají CRM nástroje integrované do emailových klientů, kde prakticky na jedno kliknutí lze z emailové komunikace založit kontakt do CRM systému a přiřadit ho ke správné společnosti. Tím se výrazně sníží vliv lidských chyb při ručním zadávání kontaktů, a navíc se tato práce i výrazně zefektivní. Zamezíte také vzniků duplicitních kontaktů a díky jednotné evidenci nebudete mít u zákazníků evidované neplatné informace.

 

Získejte si zákazníka zdánlivě drobnými informacemi ze svého CRM

Další výhodou shromažďování dat v CRM systémech je možnost ukládat si i spoustu dalších důležitých dat o svých zákaznících. Stále platí, že prodej je ovlivněn z velké části emocemi, které dokážeme v zákaznících vyvolat, a tak je vhodné si u zákazníků evidovat nejen strohá data typu telefon a email, ale i zdánlivě maličkosti typu jak reagoval na naši předchozí nabídku, že vyžaduje vždy ve finále slevu 3 procenta, že má rád čokoládu a hraje golf.

 

Sledujte v CRM obchodní aktivity

Provázaností uložených kontaktů v CRM lze navíc sledovat i detaily s obchodními aktivitami, kdy reagoval na náš email s nabídkou, kdy si čte naše zaslané materiály, nebo kdy si stáhnul naše nové obchodní podmínky. S těmito daty, které u kontaktů uložených v CRM evidujete, pak můžete se zákazníkem komunikovat výrazně v osobnější rovině, což vždy pomůže zvýšit šance na úspěšný obchod.

 

CRM je efektivní řešení pro každého

Jakým chybám se vyhnout?
Často slýcháváme argumenty, že obchodníci již všechny „své“ kontakty mají pečlivě uložené a CRM nepotřebují. Ale kontakty na zákazníka nepotřebuje jen obchodník, ale i účetní oddělení, marketing, nákupní oddělení, skladníci a často i lidé z výrobních oddělení.  Každý tak ukládá „své“ kontakty jiným způsobem a do jiného systému a značně tak komplikuje komunikaci se zákazníkem. Při personální změně, např. s odchodem obchodníka, pak vždy dochází k problému, kdy některé kontakty tímto způsobem spravované už nikdo nedohledá, a firma tak s obchodníkem často ztratí i důležité vazby na zákazníka.

Pokud potřebujete poradit už teď, jak začít řešit evidenci kontaktů ve Vaší společnosti a získávat efektivně nové zakázky, neváhejte nás kontaktovat. S naším řešením postaveném na ověřeném produktu SugarCRM Vám dokážeme pomoci ihned.

18.05.2020
[ zpět ]
Algotech ve dvou minutách - video
Sledujte nás na Facebooku

Copyright © 2020 - Algotech a.s. - all rights reserved - Zpracování osobních údajů - všeobecné obchodní podmínky - Tvorba www stránek