Použití AI v call centrech zvýší spokojenost zákazníků o 61 %

Použití AI v call centrech zvýší spokojenost zákazníků o 61 %
Články a zajímavosti

Umělá inteligence už není jen předmětem sci-fi románů, ale běžnou součástí našich životů. Využívá se ve smartphonech, autech, počítačových hrách nebo v průmyslu. Nenechte si ujet vlak a používejte ve firmě umělou inteligenci i vy. Dnes si ukážeme, jak vám může být prospěšná v call centru.

Proč v call centrech používat umělou inteligenci?

Už jste o umělé inteligenci (AI) něco slyšeli, ale nevíte, jak přesně by vám ve firemním call centru mohla pomoct? Vypíchli jsme 6 hlavních výhod:

  1. Umělá inteligence vyřídí opakující se dotazy zákazníků, čímž uleví lidským operátorům od této repetitivní práce a umožní jim věnovat se pouze zákazníkům se složitějšími problémy, na které AI sama odpovědět nedokáže.
  2. Umělá inteligence zvládne vyřídit hovory i ve chvíli, kdy jsou všichni operátoři vytížení, nebo už jim dokonce skončila pracovní doba. Díky AI můžete mít zákaznický servis dostupný 24/7 a zbytečně neplatit pracovníky v klienty méně využívaných časech (třeba přes noc).
  3. AI během hovoru analyzuje hlasy volajícího i volaného a dokáže operátora upozornit na aktuální rozpoložení zákazníka. Je teď podrážděný? Nebo právě teď naopak projevil zájem a je vhodná chvíle mu nabídnout produkt? Stejně tak upozorní operátora v případě, že by jeho tón hlasu byl nevhodný.
  4. Stejně jako tón hlasu umí AI rozpoznat i slova, která jsou signálem, že je zákazník netrpělivý, nespokojený nebo třeba zaujatý.
  5. Díky AI můžete snadno analyzovat data z hovorů a upravit svoji strategii, aby byla co nejúčinnější.
  6. Protože umělá inteligence poskytuje operátorům prakticky neustále zpětnou vazbu, pomáhá jim se zlepšovat. Vytrénuje jejich emoční inteligenci, postřeh a používání vhodných slov.

 

Statistiky o AI, které byste měli znát

Stále nejste přesvědčeni, že je pro vás AI to pravé? Podívejte se na nedávné statistiky od infographicjournal, které mluví o výhodách umělé inteligence v různých telekomunikačních odvětvích, především pak v call centrech:

  • Software IBM pro porozumění přirozenému jazyku (NLU), který zatím používá 7 jazykových a 2 akustické modely, nyní dokáže automaticky přeložit více než 90 % mluvených vět, které „slyší“ od zákazníků.
  • Pracovníci v call centech, kteří pracují s Al, zaznamenali 69% nárůst spokojenosti se svou prací.
  • Očekává se, že obrat trhu s technologií Al v call centrech vzroste do roku 2024 na miliardy dolarů.
  • 8 z 10 světových firem používá pro telefonní hovory nějakou formu umělé inteligence.
  • U firem, které kombinují využití umělé inteligence spolu s lidskými operátory, je zaznamenaný 61% nárůst spokojenosti zákazníků.

 

Jak se liší strojové učení a umělá inteligence?

S umělou inteligencí se úzce pojí i strojové učení (ML). Jak se od sebe liší? Umělá inteligence je založená na schopnosti simulovat u strojů procesy lidského myšlení. Strojové učení je její podmnožinou. ML umožňuje strojům, aby se samy učily z dat, která dostávají či sbírají, aniž by je někdo musel programovat.

Aby statistik nebylo málo, ukážeme vám na základě dat od ValueCoders.com, že firmy plánují využívat ML stejně jako AI.

  • Světový trh s ML podle předpovědí vzroste do roku 2027 na neuvěřitelných 117 miliard dolarů.
  • Strojové učení zvládne s 62% přesností předvídat růst a pokles na trhu.
  • 1/3 IT firem plánuje využívat strojové učení pro obchodní analýzy.
  • 25 % IT firem chce používat ML ke zvýšení kybernetické bezpečnosti.
  • 16 % IT firem se chystá využívat strojové učení i pro marketingové a prodejní účely.

Stejně jako změnila náš život elektřina, změní náš život i umělá inteligence a strojové učení. Čím dřív je tedy ve firmě začnete používat, tím větší budete mít náskok před konkurencí.

Rozviňte naplno potenciál vašeho IT ještě dnes
Volbou "Odeslat" beru na vědomí zásady zpracování osobních údajů.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT

Podobné články

Najdeme řešení i pro vás
KONTAKT

Kontaktujte nás

Máte zájem o vyzkoušení našich služeb nebo konzultaci? Zanechte nám na sebe kontakt, ozveme se vám do 3 hodin.
- Ozveme se vám do 3 hodin
- Non-stop podpora v češtině i angličtině
- Předběžnou nabídku máte do týdne
- Garance dostupnosti dat 99,99 %
Zavolejte nám
Nechcete čekat na odpověď?
Zavolejte nám na číslo
+420 225 006 555
Volbou "Odeslat" beru na vědomí zásady zpracování osobních údajů.