Telefon
non-stop podpora
Facebook Youtube LinkedIN

Filozofie a přínosy CRM systému

24. 10. 2022
Prodáváte skvělý produkt nebo nabízíte skvělou službu? Skvělé. A jak se vám reálně daří s prodejem? Mohlo by to být lepší? To vždycky. Ale jak na to? Jedním z nástrojů, jak efektivně zvýšíte prodej a zisky je CRM systém, tedy informační systém pro poznávání a udržování zákazníků, zákaznickou komunikaci, zkrátka pro řízení zákaznických vztahů. Odtud i zkratka „CRM – customer relationship management“. Přečtěte si, jaká je filozofie těchto systémů a jak pomůžou vašemu podnikání.
Filozofie a přínosy CRM systému

Jak už jsme naznačili v úvodu, v současné vysoce konkurenční době a prostředí už bohužel nestačí mít skvělý produkt či službu. Bez nakupujících zákazníků byste časem zkrachovali. Musíte přesně vědět, co zákazníci chtějí, a přinášet další přidanou hodnotu. Jak takové informace získáte? Pravidelnou a důkladnou komunikací s vašimi zákazníky.

Efektivní nástroje k zákaznické komunikaci a zkvalitňování zákaznických služeb přináší právě CRM systém. Poskytuje toho ale i mnohem více, např. nástroje pro vaše vlastní zaměstnance a vedení, které vám umožní sledování informací vyplývajících z interakce se zákazníky.

CRM je ve zkratce sada nástrojů pro podporu marketingových, obchodních a komunikačních procesů ve společnosti, která vám pomůže dosáhnout ideální rovnováhy mezi vašimi investicemi a uspokojením zákaznických potřeb. Implementovaný CRM systém je potom jakýmsi mixem aplikačního a základního softwaru, technických prostředků, podnikových procesů a personálních zdrojů určených pro řízení a zajišťování vztahů se zákazníky firmy. K tomu využívá a současně nabízí tyto funkcionality:

  • evidenci vašich zákazníků a jejich hodnocení,
  • průběžné sledování požadavků zákazníků a jejich chování,
  • udržování dlouhodobých vztahů se zákazníky,
  • analýzy zákazníků na základě požadovaných hledisek,
  • řízení marketingových kampaní na základě analýz a získaných informací a
  • vytváření nových obchodních příležitostí.

→ Tip: Přečtěte si, jaké funkcionality by měl obsahovat váš CRM systém.

 

Přínosy CRM systému

Samotné přínosy CRM systému jsme již naznačili v předchozí části textu. V této části vám ukážeme konkrétní funkcionality, ze kterých můžete těžit a optimalizovat vaše firemní procesy.

Automatizace

Výhodou každého moderního informačního systému, mezi které spadají i CRM systémy, je automatizování určitých firemních procesů, díky kterému ušetříte čas, prostředky a snížíte chybovost. Konkrétně jde o následující komponenty CRM systému:

  • Automatizace prodejních činností – zajistí vašim obchodníkům rychlý a efektivní přístup ke všem zákaznickým kontaktům, které jim CRM systém přiděluje automaticky. Totéž platí i pro obchodní partnery.
  • Automatizace marketingových činností – postupně nahrazuje procesy spojené s prodejní činností. Zajistí automatické třídění zákazníků a řízení marketingových kampaní pro jednotlivé zákaznické skupiny. Automaticky dokáže volit optimální prodejní a komunikační kanály a vyhodnocovat marketingové kampaně.
  • Automatizace činností zákaznické podpory – zvyšuje efektivitu komunikace se zákazníky a servisních činností. Může obsahovat moduly zákaznických a servisních center.

Vylepšení interní komunikace a procesů

Zavedení CRM systému má i pozitivní dopady dovnitř společnosti. Jedná se zejména o:

  • Zvýšení efektivity komunikace uvnitř firmy – zákaznická data mohou snadno využívat další zaměstnanci, např. při marketingových kampaních.
  • Zrychlení obchodních procesů – nová zákaznická data jsou automaticky zpřístupněná všem relevantním zaměstnancům, a to v reálném čase – což vede ke snížení nákladů na tyto procesy.
  • Efektivnější strategické plánování – management společnosti díky informacím z CRM systému mnohem lépe monitoruje aktuální situaci a efektivněji plánuje strategie pro dosažení maximálního zisku.

→ Tip: Přečtěte si desatero pravidel při výběru toho nejlepšího CRM systému.

 

Jaký CRM systém zvolit?

Specializované CRM systémy se v současné době stávají nejen strategickou výhodou, ale spíše nutnou součástí většího podnikového informačního systému. Na druhou stranu není implementace takového systému jednoduchou ani rychlou záležitostí, ale naopak znamená procesní změny, které se dotknou většiny zaměstnanců.

Kontaktujte nás a domluvte si konzultaci zdarma, rádi vám se všemi kroky výběru a implementace CRM systému pomůžeme.

FB in
Máte zájem o vyzkoušení našich služeb nebo konzultaci?
Napište nám! Kontaktujeme vás obratem. Konzultaci zvládneme rychle a efektivně.
Volbou "Odeslat" beru na vědomí zásady zpracování osobních údajů.
Algotech ve dvou minutách - video
Sledujte nás na Facebooku

Copyright © 2022 - Algotech a.s. - all rights reserved - Zpracování osobních údajů - všeobecné obchodní podmínky - cookies